• MakeupAlley

Gilda skolan?

Jag funderar på att gå på en ansiktsbehandling. Men det är ju så dyrt, sen var det någon som tipsade mig om Gilda Skolan, att det skulle vara elever som gör ansiktsbehandlingen så det blir lite billigare.
    Men är det något att rekommendera, vill ju att det ska vara profesionellt och avslappnande. Och inte ha eleven springa till läraren och fråga vad hon/han ska göra.

• Svar på tråden Gilda skolan?
  • tessan123

Hej! Har varit på Gilda skolan ett antal gånger (har en kompis som även är utbildad där) och de är väldigt duktiga. Brukar vara extremt noggranna eftersom de är elever. Vet inte var du bor, men i Göteborg tycker jag dock det är en nackdel att de har ett stort rum med massa behandlingssängar, så det kan bli lite stökigt ibland. Däremot har Elisabethskolan (oxå i Gbg) enskilda behandlingsrum, så där brukar det vara lite lugnare. Men jag kan definitivt rekommendera det med tanke på priserna.

• Liten med Mindre

Gildaskolan i Stockholm har också ett enda stort rum. Gick på ansiktsbehandling i våras och tjejerna var duktiga - men jag går nog hellre till en vanlig salong där de är lite mer "nitiska".

Men för en lättare uppfräschning så fungerar det utmärkt. (De som behandlade oss hade kommit halvvägs i utbildningen.)

• joer

Jag har varit i Malmö och gjort ansiktsbehandling med min M2B. Det kändes som om de hade bra koll på vad de gjorde. Det var jätte skönt och vi kände oss som nya människor när vi gick där ifrån.

• joer

Glämde att säga att det var på GILDA som jag gjorde det.
    Ska fixa mina naglar där också innan bröllopet.

• brudivinter?

jag rekommenderar elisabetsalongen på kungsholmstorg.
    Skolan heter international beauty school of sweden..

• Fröken Vinter

Har dessa skolor öppet nu eller har eleverna sommarlov?

• tessan123

Tror att både Elisabethskolan och Gilda öppnar igen 1 aug.

• persian princess

min mamma ska dit snart, om ett par dagar faktiskt, på en ansiktsbehandling. om du vill, så kan jag skriva om hennes "upplevelser", lite mer uppdaterat typ;)

• MakeupAlley

persian princess !
    Hehe jaa det hade varit jättebra.
    Tack! =)

• Maya K

Hej..
    Jag har varit och gjort behandlingar på elisabethskolan i sthlm och de är VÄLDIGT duktiga--- dr ligger man i enskilda rum så att man får lign och ro.. eleverna är mkt duktiga med.. det enda som är nackdelen med stället är att man måste ha mkt gid framförhållning så att man säkert får den tid som man vill ha.. kan vara uppbokat flera månader iförväg.

• MakeupAlley

Men är Elisabethskolan och Gilda skolan samma sak. För att det är nämligen så att jag bor i Lund, så det är närmast till Malmö. Finns Elisabetskolan i Malmö, det tror jag inte..

• Maya K

Makeup Alley:
    nej de är inte samma sak.. Jag vet inte om de finns på lund men pratade just med en kompis om gildaskolan och hon sa att de var duktiga förutom att man inte får ligga i ett eget rum när man ska göra behandlingar.. :(

• persian princess

MakeupAlley: min mamma blev jättenöjd!! Hon har redan bokat in en ny tid, och tyckte att tjejen som gjorde behandlingen (här i Gbg) var jätteduktiga och kunnig:)
    så nu ska jag oxå boka en tid:)

• förhoppningsis

Har använt Elisabethskolan vid mariatorget i stockholm flera gånger, både massage, ansiktsbehandlingar och manikyr, rekommenderas starkt!!

• Mia1

Jag brukar gå på Gildaskolan i Malmö. Tycker att de är väldigt bra, visst har man fått några elever som har varit mindre bra men de flesta är jätteduktiga! Själv tycker jag inte att det är några problem att behandlingarna görs i en sal, miljön är ändå avslappnande och bra. Klart prisvärt.

• MakeupAlley

persian princess, tack så mycket!
    Nu vet jag det, duger det för din mamma så går jag också och bokar en tid. hehe ;)

• persian princess

MakeupAlley: lycka till tjejen;) men lova o inte skylla på mig om det inte va bra *oroligt leende* ;)

Svar på tråden Gilda skolan?