• Lindblomman

Färga ögonfransarna

Jag har aldrig färgat ögonfransarna förut men funderar nu på att göra det. Har kontaktlinser och tycker det är så jobbigt att alltid få mascarasmulor på dem. Men min fråga är ser fransarna målade ut eller naturliga? Om man vill ha en riktig festsminkning, behöver man ändå måla ögonfransarna. Jag kommer att gråta floder på mitt bröllop och vill inte ha ett randigt ansikte...

• Svar på tråden Färga ögonfransarna
  • Victory

Jag tycker inte att färgning ser likadant ut som målade fransar. Alltså, de får ju bara färg och blir inte tjockare eller så. Om jag gör en festsminkning tycker jag inte att det räcker med färgade fransar utan vill också måla med mascara.

• Mischa

Jag har också linser.Fransfärgningen gör dina fransar mörkare.Inte tjockare eller längre, men det är bra för di får färgen in till franskanten både på under och överfransar vilket markerar ögats form på ett annat sätt.Använd vattenfast mascara på din stora dag.Det är nog bäst

• augustiprincessa

det beror pa hur ljusa dina fransar ar naturligt. jag har helt vita fransar sa nar jag fargar dem ser de inte direkt malade ut men inte heller helt naturliga. men det ser jattefint ut! jag rekommenderar det verkligen om du har linser. du kommer att ha mycket mindre pyssel med mascaran, det lovar jag.

• pickolina

De blir ju mörkare och det ramar in ögonen bättre/finare, men målade ser de inte ut... Så vill du ha effekt så behöver du mascara. Använd antingen en genomskinlig eller vattenfast. Jag har färgade fransar men målar mig med vattenfast mascara när jag vill att fransarna ska synas lite extra...

• pickolina

Ett annat tips som jag gör...när jag inte vill måla men ändå få en fin effekt. Då använder jag fransböjaren...och eftersom fransarna är färgade så ger det en naturlig men otroligt fin effekt...och fransarna syns verkligen... *tummen upp* Så gör jag alltid när jag inte målar mig.

Svar på tråden Färga ögonfransarna