• Snärtan

Färjestaden?

Någon som vet hur frisörerna är på håruppsättningar i Färjestaden?
    Och om det finns någon bra fotograf samt en bra blomsteraffär?

Gifter mig i Vickleby så jag tänkte att det vore skönt att fixa sakerna på Öland och inte inne i Kalmar.

• Svar på tråden Färjestaden?
  • Tinisen

Jag kan nog inte ge dig tips om Öland, men jag skulle bara vilja rekommdera Atlejé Wallander inne i Kalmar. Hon tar studiobilder och är väldigt positiv till att åka ut och fotografera på plats om vädret tillåter. Och det tar ju inte mer än 20-30 min från stan till Vickleby.

• djezzie

Det finns inte så hemskt många att välja bland i färjestaden men en sak som är bra är att du kan få både fotograf, bröllopstårta, frisör och bruduppsättning på samma gata:) På storgatan i färjestaden ligger en bra frisörsalong som heter studio 8. Jag vet inte hur bra det är på håruppsättningar men det tycker jag att de borde fixa, salong intermezzo på köpstaden har också många duktiga frisörer.
    Ölandsfotografen ligger också på storgatan i färjestaden, jag har sett många fina foton i hans fönster och han har jobbat i många år. Här är hans hemsideadress:
    www.olandsfotografen.com/
    Blomsterbutiken blomsterhörnan ligger i samma hus som studio 8 har fina och fräscha blommor har inte sett en brudbukett därifrån men många fina studentbuketter och liknande. Sen till slut då finns ju Buketten på Köpstaden har fått samma intryck från dom som från blomsterhörnan. Lycka till med planeringen.

• Snärtan

Tack för tipsen! Jag ska ta reda på lite mer om dessa ställen.
    Hur långt i förväg tror ni man bör boka fotograf? (något som både jag och mannen tänkt på...)

• Tinisen

Vi bokade vår fotograf ca 7-8 månader innan vigseln, då hon är väldigt populär. Vill ni ha en speciell fotograf är det bra att vara ute i tid. Det räcker ju med att ett par varit före er för att er planering skall spricka. Och skall ni nu försöka fixa allt i Färjestaden så ring hellre för tidigt än för sent!

• Zettan

Snärtan!
    Har du kollat upp utbudet i Färjestaden?
    Vad tyckte du isåfall om det? Jag har nämligen samma funderingar som du men har inte börjat kolla runt än. Är lite bekväm av mig så jag frågar dig istället:)

• Snärtan

Vi har väl kikat runt lite där och bestämt oss för att låta Färjestadens hembageri (tror jag det var) göra tårtan. Där kostar de 29:- /person och bit.
    Vet inte vilken frisör jag ska ha och inte heller om vi ska använda oss av Ölandsfotografen, men de verkar duktiga!
    När jag var upp till Intermezzo hade de stängt... så jag får prova en annan dag.

Svar på tråden Färjestaden?