• Smink-freak

Hur sätta i löshår till uppsättning?

Hej alla BT:fans!!

Har en liten undran. Gifter mig nästa år i aug och håller nu på att spara ut mitt hår som en toka. Har superkort hår egentligen men har redan nu lyckats få ner det strax nedanför öronen. Nu är det ju ganska så lång tid kvar och det kommer hinna växa ytterligare men för att vara på den säkra sidan ska jag be min sminkös sätta i löshår så att jag får den uppsättningen jag verkligen vill ha.

Nu till min fråga:
    Måste löshår alltid sättas i med lim eller sys i? Kan man inte bara sätta upp det med mitt befintliga hår och sedan börja uppsättningen. Ska ha en stram knut högt upp på huvudet
    Typ så här:

groups.msn.com/Toxiclady/shoebox.msnw&PhotoID=3

• Svar på tråden Hur sätta i löshår till uppsättning?
  • Lotus

Till en sån uppsättning skulle jag använda en "utfyllnadskudde" som man drar löshår över, och då menar jag en löshårsträns som fästes med spännen i ditt eget hår.

• Smink-freak

Aha,man behöver alltså inte betala dyra pengar för att få håret ditsatt. Ska liksom klippa mig så fort hela bröllopet är över *S*

• Lotus

Nån annan frisör kanske skulle göra på nåt annat sätt, men jag skulle absolut inte börja trixa och sy eller limma fast löshåret! Om du har beställt tid till uppsättning redan kan du ju fråga din frisör. Hur blir frisyren efter bröllopet då?

• Smink-freak

Frisyren efter blir kort igen. Uppklippt i ett V i nacken, smala korta polisonger på sidan,snedbena vid luggen som är lite längre och läggs bakom örat. Denna frisyr kan varieras i det oändliga. tro mig,jag vet. Har haft den i säkert 7 år. Dessutom passar jag i kort hår men just till min bröllopsdag vill jag ha en snygg uppsättning. Hur mkt skulle du ta betalt om du inte sätter fast håret. Skulle du använda syntet eller äkta? Mig spelar det ingen roll så länge priset inte stiger till flera tusen kronor

• Smink-freak

*puffar lite*

Ingen annan som vet?

• Annie74

Det är väl bra att spara ut håret en bit antar jag, själv ska jag ha lite löshår, äkta, men frisören sätter i det med clips eller liknande och det blev inte så dyrt. Men det beror ju på hur mycket hår man behöver. Jag har sparat håret så att det är långt, därför behövs inte mer än tre "set" (eller vad man kallar en "längd" med hår.)

• klickann

Jag hade lite löshår i min uppsättning och det satte hon dit med hårnålar. Så innan jag la mig så tog jag ut hela uppsättningen och löshåret- helt utan probelm..

• Smink-freak

Tack för svaren. Då vet jag att det är möjligt att göra så!

• r78ks

en fråga... om du har kort hår jämt annars - känns det inte lite konstigt att ha långt på bröllopet, det blir ju liksom inte du....

jag har oxå kort hår och har bestämt mig för att jag ej ska sätta i löshår, jag är ju korthårig, det är jag. Min blivande sa att han ville gifta sig med mig - inte ngn annan (utseendemässsigt alltså)... bara undrar, ta ej illa upp

• Smink-freak

Ska ha en knut högts upp på huvudet så korthårig kommer jag se ut iaf. Tyckte inte heller att det var min grej att ha långt lockigt hår i en slarvig uppsätting just för att det inte är jag

Svar på tråden Hur sätta i löshår till uppsättning?