Liten vigsellokal i Skellefteå/ Västerbotten?
Jag är ute efter tips på kapell, små kyrkor eller bönhus i området kring Skellefteå. Vi ska ha en liten vigsel med ca 25 gäster, så det blir nog mysigast med en liten lokal.
Jag är ute efter tips på kapell, små kyrkor eller bönhus i området kring Skellefteå. Vi ska ha en liten vigsel med ca 25 gäster, så det blir nog mysigast med en liten lokal.
Har ni tittat på kapellet i Bjuröklubb? Det var jättelänge sen jag var där, men som jag minns det är det jättevackert! Jag tror att det ligger på hällarna alldeles intill havet.
Jo, Bjuröklubb är en av kanditaterna, men jag skulle gärna vilja ha fler förslag. Borde ju finnas fler. Tänkte på Solvik, men det är inte så himla trevligt läge. Munkviken har jag också funderat på.
Logen på kyrkholmen.
Var där på bröllop för några veckor sedan, brudparet kom med flotte in till kyrkholmen, sen vigsel utanför logen. Otroligt vackert och helt perfekt miljö för ettt utomhusbröllop! :)
Det är alltså runt Skell och inte Umeå? Finns nämligen en liten kyrka två mil sydväst om Umeå som heter Strömbäck och är en vansinnigt vacker och mysig kyrka. Där ska vi gifta oss nästa år! Men fler ställen runt Skellefteå vet jag inte... Har varit dålig på att resa runt och kolla in kyrkor och sånt. Finns ett ställe utanför Boliden som heter Strandudden, där det finns EFS-verksamhet tror jag, men det är nog mest ett fik och ingen kyrka. Tror jag? Var där några gånger som liten och minns att det var ganska fint då (men mycket insekter). Kanske inget bra alternativ...
Sydost ska det vara, för det ligger alldeles utmed havet. Strömbäck alltså.
Kommer också från Skellefteåområdet, vad kul med fler brudar därifrån.
Ja, kul med skellefte-bröllop! :)
När ska ni andra gifta er och vart? Vi gifter oss den 13 aug ute vid Bureå havsbad...
Inget datum bestämt än, kollar mest läget bara..
Bureå havsbad är väl fint, båtklubbens lokal är jättefin, perfekt för bröllopsmiddag.
Inga fler tips på vigsellokaler? Jag kom att tänka på Mobacken och Alhem, det är ju kyrkor mest avsedda för begravningar. Men de är ju lite mindre än "vanliga" kyrkor.
Här har ni en till Skelleftebrud Gifter mig nästa fredag i Skelleftehamns kyrka och sen har vi festen i Bure skidstuga. Den är jätte mysig och världen finaste utsikt
Skelleftehamns kyrka är jättefin! :)
Ha ha, vi bor i Skelleftehamn Själva gifter vi oss dock i Stadshuset väldigt enkelt alltså men satsar lite extra på festen istället..
Hej!
Kul att det finns flera Skelleftebrudar... Jag tycker att Stiftsgårdens kapell (det lilla röda,runda inne på gården) är ett fint mindre ställe. Även Sjungande dalen har en fin "liten" kyrka. Själv gifter jag mig i mars, men i Iskapellet i Jukkasjärvi. Har stora problem med lämplig klädsel för -9 grader...
Iskapellet låter otroligt mäktigt! Förstår dock ditt klädproblem! :)