• Tesze

Festlokal i Solna med omnejd där man kan ta med egen mat och dryck?

Hejsan.
    Jag och sambon ska gifta oss augusti -06 och har börjat titta runt lite efter festlokaler. Vi ska ha egen mat och dryck har har lite svårt att hitta bra ställen som inte är tok-dyra. Vi gifter oss i Solna kyrka och vill ha festen någonstanns i närheten. Någon som vet något ställe?

• Svar på tråden Festlokal i Solna med omnejd där man kan ta med egen mat och dryck?
  • Kotte

Vi letar oxå, skriv gärna om du hittar något. :)

• Katt

Vi hade vår fika/mingel i St Martins stall, precis bredvid kyrkan. Vi var ca 67 personer sittande. Ska man ha middag så är väl runt 60 lagom. Det finns litet kök med restaurang diskmaskin osv. Man bokar på samma ställe som man bokar kyrkan. Fråga på om det är något du undrar över!

• Kotte

Katt

Var ligger St Martins hall i förhållande till hagaparken. Vi vill gifta oss i det gröna.

• Tesze

Vi har kollat på Solnadahls Värdshus, www.solnadalsvardshus.se , där var det litet och gulligt. Dom hade massor med erfarenhet av bröllop och man fick ta med sig egen dricka som dom tog ut öppningsavgift på per flaska. Värdshuset ligger vid kyrkogården neranför Karolinska sjukhuset precis.

• Tesze

St:Martins stall ligger i andra änden av Solna kyrkogård om man jämför med solnadahlsvärdshus. Den lokalen var fin men lämpade sig allra bäst för fikamottagning. Man kunde inte dansa och ha fest där. Vi vill festa hela natten vi :) så det passade inte oss.

• Lillan13

Har ni kollat Över Järva gård? Gröna stugan i Sumpan? sedan finns det något i Frsöundavik, tror jag.

Katt- jag är nyfiken på ert alternativ. Ni var 67 stycken. Fanns det porslin och stolar till så många? har hört att man bara rymms runt 50? Vad hade ni för upplägg för er mottagning? Har svårt att bestämma mig för stort baluns eller en enklare mottagning med Champagne och tårta för att sedan ha middag med de närmaste. Hur gjorde ni?

• Katt

Lillan13: Tror att det fanns mat porslin för runt 50 personer, dock inte säker. Vi bjöd på mousserande vin, kaffe/te/saft, praliner från Chokladfabriken, frukt, godis, och väldigt speciella tårtor! Vi dukade upp två bord längst ner mot köket. Det ena med kaffekoppar och dryck, det andra med tårtor, praliner osv. Sen fick folk sätta sig där de ville utom vi, brudparet där vi satt skyltar.
    Vi hade gemensam skål efter att pappa hälsat alla välkomna och sen skar vi första biten av vår gemensamma tårta.
    Vi tyckte det var mycket lyckat! Vi gifte oss kl 14.00 så alla hade ju ätti lunch innan och de sista gick därifrån kl 17.00 så då hann de hem till middagen.

Ställ gärna fler frågor om du har några!

Jo, det fanns bara ett kombinerat kyl och frysskåp så det fanns inte så mycket plats för mat lagring. Dock fanns det restaurang diskmaskin vilket speedar på städningen!

• Meddelande borttaget
  • pop

Villa Berglunda i Ulriksdals slottspark har en stor jätte vacker trädgård för sommar Bröllop med bord snygga vita stolar(allt är vit jätte vackert) porslin,kandelabrar,ljud & ljus + fotograf m.m.,jag tror man kan ta med både mat & vin eller köra med catering.

Svar på tråden Festlokal i Solna med omnejd där man kan ta med egen mat och dryck?