• Ann-Sofi, nu fru

Scrapbooking - butiker & kurser i Stockholm?

Har blivit jättesugen på att börja med scrapbooking och skulle därför vilja gå någon form av nybörjarkurs i ämnet.
    De jag hittar på nätet är på alla möjliga ställen men inte i Stockholms-trakten.
    Är det någon som har någon aning om det finns någon i Sthlm som anordnar kurser?

Är också intresserad av att höra om det finns några bra butiker i ämnet. Har varit på Panduro och handlat en del och de skulle även få in mer material till hösten.

Såg att det tex i Göteborg finns en butik som heter just Scrapbook.

• Svar på tråden Scrapbooking - butiker & kurser i Stockholm?
  • johansson

Hej,
    Såg att Bokia i PUB-huset har en del material.

• coolcat

Det finns mycket även i Stockholm!

Papprika: www.papprika.se har butik och lokal där man kan sitta och pyssla i Tallkrogen/Gubbängen

Decor Unique: shop.d-u.nu har inte en butik med öppettider men man kan tydligen ringa i förväg och komma dit.

Happy scrapping: www.happyscrapping.se i Sundbyberg, samma koncept som Decor Unique. Man kan ringa för att komma och känna på sakerna.

Ber om ursäkt om jag missat något. Det finns också otroligt mycket att hämta på Internet, både svenska och utländska sidor. Många hemsidor har forum där man kan ställa sina nybörjarfrågor

Du får gärna maila om du vill ha nåt mer tips: cathn2003@hotmail.com Jag började med scrapbooking i höstas och tycker det är hur kul som helst och man lär sig så snabbt!!

• skrattmåsen

Happyscrapping.se kan jag tala varmt för, hon som har dom kurserna är kanon bra på det mesta.

Lycka till, med ditt scrappande.

• Ann-Sofi, nu fru

Jättetack, ska kolla in alla sidor!

• JessieJa

www.skapahobby.se
    har både butik och kurser, har själv bokat in mig på scrapbooking och kalliografi kurserna, så jag hoppas att dom är bra..
    Lycka till!/Jessica

• Ann-Sofi, nu fru

JessieJa, vilken www-adress bokade du kursen på?

• Gerda

www.scrappiz.se är ett forum för alla scrappare - nybörjare som gamla rävar :)

Där hjälper vi gärna till med frågor osv, nybörjarkurser blir det iaf inga problem att hitta i stockholm - jag rekommenderar personligen Papprika - proffsiga, duktiga, bra pris på sina kurser och på sina varor.

Happyscrapping ligger något över gällande priser tycker jag, jämfört med andra butiker i Sverige.

Lycka till!

• Ann-Sofi, nu fru

JessieJa, tack, om jag bara inte vore så ivrig så skulle jag ha sett att det stod en mailadress där! :O Ska genast maila.

gerda, tack, hittade er sida härom dagen när jag surfade runt lite, och jag har blivit medlem.

Har för övrigt börjat lite smått idag och gjort ett jättefint dopkort till min makes kompis bebis. Blev väldigt nöjd faktiskt. :D

• Bluebride2006

Jag är med i två mailgrupper på nätet för just scrapbooking, du kan även kolla in på www.scrapizz.se jag tror jag har adressen rätt, annars får du maila mig på bluebride_80@hotmail.com så får du adressen. Jag har hållt på sen förra våren, dock inte gjort så mycket.

• Ann-Sofi, nu fru

jessieja, nu har jag och min kompis bokat in oss på kurser 1 & 12/9, ska bli så himla kul! :D

• JessieJa

Kul, jag ska gå den 27/9 och 20/10. ska bli jättekul! du får skvallra sen..

• Ann-Sofi, nu fru

JessieJa, nu har vi varit på första kursen. Den var precis lagom, men tiden rusade iväg!
    Vi var 6 tjejer i olika åldrar och vi fick göra två layouter var, men det var knappt vi hann med. Det drog över tiden också, jag gick 21,45 men de andra satt kvar till tio. Klart godkänd kurs tycker jag!

Skulle ha gått del två ikväll men jag har avbokat den. Är gravid nu och mår både illa och är supertrött på kvällarna så jag orkar helt enkelt inte.

Ha så kul på kursen!

• Glad brud

På Tomtebogatan 5 i Stockholm finns en nyöppnad butik som heter scrappa. Läs mer på www.scrappa.se. Jag är relativt ny inom scrapbooking men jag tyckte de hade mycket grejer. De har även kurser.

• coolcat

Dessutom är det en mässa i helgen på Hard Rock Café i Stockholm. Kan inte tiderna i huvudet, men det kommer dit flera butiker och man kan gå runt och titta och känna på saker (och shoppa), och också sitta och pyssla på kvällen.

Svar på tråden Scrapbooking - butiker & kurser i Stockholm?