• halstabletten

Bilder på dukning i lila??

Jag funderar på att ha lila i vår ärgkombination till bröllopet, men skulle behöva tips på hur man kan duka, eller få igenom färgen i detaljer som är relativt stilrena.

Gärna bilder!!

• Svar på tråden Bilder på dukning i lila??
  • MoLa

Hej!

Vi har tänkt att ha lila i vår färgkombination genom att ha servetterna och placeringskorten i den färgen och sen att det går igen i mina blommor.
    Problemet är att hitta servetter i den lila vi har tänkt oss.
    Den här gillar jag www.svartbrud.se/galleri.asp&ID=239&Bid=5

• halstabletten

MoLa- det där var riktigt fint!! Men jag säger som du, att hitta servetter i rätt färg och storlekt blir inte lätt!

Någon som har fler tips??

• 16 juli

Vi valde vita och lila blommor. Lila band runt en tyllbit med mintpastiller till var och en. Lila sånghäfte. Lila band kan du ha runt en vit servett. Till ljusstakarna sydde jag manschetter av spets med ett lila band som gick ner. Här kan man också sätta i en duva med en guldring t.ex. På golvet lila potatisblommor på stam med lila stora tyllservetter. Du kan ha glasbehållare med blockljus där du runt behållare knutit lila band. På bordet kan du lägga murgröna med små lila bandrosetter här och var. Lägg ut några små speglar, sätt värmeljus i IKEAs billiga glasbehållare knyt lila band runt. Det finns säkert lila glaskulor som du kan lägga på bordet. kanske några lila blad? osv

• roja

Vi hade inte lila men vinrött. Vi hade en vinröd lite mönstrad löpare längs med hela bordet, vinröda servetter, och så var festprogrammen inrullade i vinrött lite grövre papper omknutna med naturfärgat snöre.
    Jag har också sett en väldigt snygg dukning där man hade såna där korta löpare som går tvärs över bordet (vad sjutton kallas de nu igen? ) i en rosalila färg, det togs sen upp av blombuketterna som gick i samma färg kombinerat med vitt och limegrönt.

Tyvärr har jag inga bilder att komma med just nu, få se om jag får fram nåt

• Ängla

Ikea har fina prismor som man kan lägga på borden eller hänga i fönster etc, vet inte om de finns i lila kombinationer dock, annars kanske panduro har lila prismor, i olika nyanser hade jag tyckt varit snyggt.
    Sen finns det ju faktiskt lila blommor, exempelvis rosor ni kanske kan strö ut lila & vita rosblad på borden. En del snäckor antar nästan en lila ton om ni vill duka med det.

Hobbyaffärer & finare "papparesaffärer" säljer ofta pärlor. Till min sons dop där färgtemat var grönt, gult & vitt, trädde jag gröna pärlor på lite staidgare silver tråd & böjde de sedan i form av hjärtan etc & la på bordet. Nu hade vi ju inte så många såna grejer då det "bara" var ett dop, kan tänka mig man vill ha mcyket mer till ett dop & då kostar det ju på plus att det tar lång tid att trä på tråd..

Lycka till!

• Ängla

Jag menade att jag kan tänka mig man vill ha mer grejer till ett bröllop!!!

• rosenlina

Hej.
    Tänkte visa lite bilder på dukningen vi hade,men hur gör man för att få in länk???
    Vi hade nämligen Ljuslila vitt å silver som färgtema!

• halstabletten

Roja!

WOW!! Den där sidan hade ju hur mycket tips som helst!! Tack så mycket

Om någon har fler länkar så får ni gärna dela med er...jag kan aldrig få nog av lila dukningar ;)

Svar på tråden Bilder på dukning i lila??