Bulgarien??
Har någon varit i Bulgarien, Golden Sands?
Vad är Plus och Minus?
Jag vill veta allt
Har någon varit i Bulgarien, Golden Sands?
Vad är Plus och Minus?
Jag vill veta allt
Var i Bulgarien för 4 år sedan och jag skulle inte åka tillbaka. Var där med min mamma och vi hade tagit en sista minuten och hamnade på ett fruktansvärt hotell, det var slagsmål på hotellet varje kväll och inte små slagsmål, utan varje morgon var något sönderslaget på hotellet. Så vi bytte hotell och hamnade på ett så slitet och skabbigt hotell, ej varit med om värre. Det var dock billigt, man kunde kosta på sig massage, ansiktsbeh. mm.
Maten var inte bra.
Det värsta av allt var att sista halvan av veckan invaderades staden av svarta skalbaggar som var ca:3 cm långa!!!! De kunde flyga men inte så länge så när man var ute så kunde det helt plötsligt dropppa skalbaggar från himlen. Fruktansvärt!!! Rekommenderar inte Bulgarien.
Vi var i Sunny Beach för 2 år sedan. Tyckte det var jättefint. Inte så mycket sevärdheter men billigt att äta och festa, fin strand och vårt hotell var toppen. Låg vid stranden och var otroligt fräscht med bra service.
Om ni är ute efter att bara slappa, sola och bada så rekommenderar jag Bulgarien!
Jag har jobbat i Bulgarien, i Sunny Beach, men jag har inte mer æn åkt igenom Golden sands. Nær jag jobbade dær (før 5 år sen), var det inte speciellt mycket att gøra dær, men stranden ær lång och fin, många mysiga restauranger med god mat och jætte billigt. Då var det mest barnfamiljer och par som reste dit, nu ær det kanske mer ungdommar också. Hotellen ær inte de bæsta, så om man har krav på bra boende så kan jag nog inte rekommendera att resa ditospecificerat. Men det antar jag att ni heller inte tænkt gøra.
Det som jag tyckte var lite jobbigt var alla hemløsa som gick runt och tiggde mat, men jag vet inte om det kanske blivit bættre med det.
puffar upp. någon mer som har något matnyttigt att berätta?
Jag var i Golden sands förra året och tyckte det var jättekul. Jag och tjejkompis var där i två veckor och det kankse var lite väl länge, då vi inte är särskilt förtjusta i discon och likande och det var mycket det som gällde på kvällarna. Dessutom saknade jag min sambo eftersom Golden sands verkligen är ett par eller grupp ställe. Maten var jättegod och billig kan särskilt rekomendera restaurangen "red crab" lite dyrare än de andra ställen men riktigt god mat och lite rolig underhållning. När det kommer till aktiviteter finns det väl inte så hemskt mycket, men resebyråerna anordnar lite shopping/båt och jeepturer man kan åka på. Vi tog en taxi in till Varna och gick i en park där det fanns delfinarium/zoo och tropicarium det var det roligaste vi gjorde under hela resan.
Hotellen är rätt sunkiga så ta ett med minst 3 stjärnor vi hade ett två stjärnigt och rummet vi hade i två veckor blev städat en gång. Ta gärna ett som ligger utanför centrum eller ett som ligger vid stranden dom var finast. Några uteliggare såg vi inte till i Golden sands utan det var övehuvudtaget rätt lugnt och trevligt, det enda som var lite störande vara alla människor som tryckte i reklamblad om discon varje kväll man var ute, dom låg sedan över hela gatorna varje morgon. Men åk ni dit, jag skulle gärna åka dit en gång till.
puff puff igen
Var där -95 på partyresa när vi tog studenten.. perfekt för det.. vi var dock i Sunny beach. rätt sjaskigt hotell(**) men det anade vi på priset och det gjorde oss inget då vi knappt var där
Vi har bokat resa till Bulgarien
kommer bo en mil från partyt, lagom avstånd när man har barnen med sig.
Att vi valde Bulgarien var att vi vill åka till nått ställe där man kan känna sig lite "rik" och så har de bra plagiat där.
Man får vad man betalar för anser jag.
Maten hade jag inga problem med och de tiggande barnen tiggde -95 inte mat utan pengar, när man gav dem mat från frukostbuffe´n kastade de brödet demonstrativt i buskarna, guiderna sa att föräldrarna rakade av sina barn håret, satte ut sin äldre släktingar att tigga och levde annars ett förhållandevis gott liv. man uppmanas ju inte ge pengar och när de inte mottog mat från en fräsch buffe hade ajg inte så stort medlidande längre.
Jag längtar som 1000san till vår resa!!!
/Äpplet
Jag har varit både i Golden Sands och i Sunny beach så säg till om du vill veta nåt om det andra :)
Golden Sands var ett trevligt ställe att fördriva sin tid på. Jag var där med mina föräldrar och min syster och vi hade väldigt trevligt. Har dock hört att det har ändrats mycket sen vi var där 2003. Vad jag gillade var att allt var så otroligt billigt! Maten passar min smak och vi åt gott för inga pengar alls!
Varna är en underbar stad med dels finare butiker men även den sk zigenarmarknaden. Där gjorde jag en hel del fynd! Köpte byxor, tröjor, prydnadssaker... Vet inte vad exakt du vill veta, men fråga så ska jag nog försöka svara.
Det låter perfekt för vårat ändamål, sola o ta det lugnt
Har bokat en resa nu!
Tack för alla Plus och Minus!!