• anilE

Slingor ---hetta/folie=?!

jag har tänkt slinga håret snart hos frissan i typ ljusbruna/blonda slingor, men jag vet inte riktigt om jag ska ta i hetta eller folie. vad blir egentligen skillnaden. sliter det lika mycket?

• Svar på tråden Slingor ---hetta/folie=?!
  • drea

Slingorna blir lite mindre och folie större.

• Girlygirl

Med hätta blir slingorna smalare, och det ser naturligare ut (med rätt färg). Med folie kan du få bredare men färre slingor som syns mer. Själv har jag provat båda och gillar slingor med hätta mer, det blir snyggare så.

• Jeez

Och jag tycker precis tvärtom som Girlygirl *s* Slingorna från hätta tycker jag försvinner in alldeles för mycket i resten av håret så de knappt syns.

• Maria E

Håller med JennyP... När jag provade hätta blev jag blondin (ville bara ha blonda slingor)
    Med folie blev slingorna snyggare och syntes mer!

• FoxyGirl

Den största skillnaden består väl mest i pris. Jag tycker att det är en smakfråga. Slingar man sitt hår för första gången tycker jag att slingor i hätta är att föredra. Men har man gjort slingor flera gånger tidigare kan det vara snyggare med folieslingor, eftersom håret kan behöva livas upp i lite olika färgnyanser. Sedan går det snabbare att slinga håret med hätta och proceduren är inte lika meckig. Gör man slingor med hätta får man vara tydlig med att säga till frissan att man vill ha lite kontrast i håret, så att man inte ser ut som en kyckling i håret.

• Modestie

tror min frisor bara gor slingor i folie, hon har aldrig fragat om jag vill ha hatta o alla i salongen har folie sa jag har aldrig funderat pa saken. Folie ar iaf jattefint, bredare slingor blir det. Hatta ser nog naturligare ut kanske.

• Romjo

För bästa möjliga resultat FOLIESLINGOR!

• rocketqueen

En fråga till...Jag har hår ner till svanken, blir det för mycket jobb med hätta då? Man kanske brukar använda folie till låångt hår, eller?

• Romjo

Man använder inte hätta till långt hår, för det sliter mkt och det blir vääldigt svårt att få upp hårstråna från under hättan alltså, det blir trassligt liksom. Dessutom så gör det väldigt ont att göra slingor med hätta om man har långt hår.
    //Romjo

• Jillian

Använde hätta när jag skulle slinga mitt hår på den tiden när det var kortare. Numera är det halvägs nerför ryggen och folieslingor är utan tvekan det behagligaste! Hade en frisör som använde hätta ändå, och bortsett från att det var pilligt som sjutton och håret blev jättetrassligt, så gjorde det ooont!!!

Svar på tråden Slingor ---hetta/folie=?!