• Bröllopstokiig

Papptallrikar och plast glas

Ja det låter ju inte så snyggt precis, men det är ju så att vi ska bjuda på Buffé och då undrar jag.
    Ser det hemskt ut att använda sig utav en gångs grejer?????

Vi kommer att ha öl glas, champagne glas, kaffemuggar i plast.
    För sen så ser det ju inte särskilt snyggt ut med plast glas och porselins tallrik, eller????

Hjälp!!!

• Svar på tråden Papptallrikar och plast glas
  • Bröllopstokiig

Hej Sophia!
    Som gäst skulle jag verkligen inte ta illa upp om maten serverades på papperstallrikar, bara det är god mat :). Men om ni vill göra en lite finare dukning så kanske ni kan hyra tallrikar och bestick och köra plastvarianten på muggar och glas?

• Bröllopstokiig

Nä vet du var, INTE engångs på ett bröllop!! Det är väl ingen 20-årsfest heller!! Dessutom är faktiskt papperstallrikar ganska dyra, kolla att hyra porslin!

• Bröllopstokiig

Om ni nu bestämmer er för att ha engångs (vilket jag personligen inte gillar) så har jag ett tips: köp plasttallrikar istället för papp. De är något dyrare och kan vara lite svårare att få tag på, men de är betydligt trevligare att äta från. de blir inte så "slaskiga", går inte så lät sönder, "fäller" inte osv.

• Bröllopstokiig

Äh vaddå! Det beror ju alldeles på vad det är för typ av fest man ska ha! Jag tycker att allt som har med bröllopp att göra tenderar att bli så uppblåst, jag tror inte att någon tar illa upp. Jag skulle i alla fall inte göra det.

• Bröllopstokiig

Jag håller faktiskt med Josefin, kör på engångssaker om ni känner för det.
    Själv skulle jag absolut inte ta illa upp om jag var gäst, det är väl ändå inte porslinet det gäller när man är på fest. Och stör det någon så är det deras problem, ingen annans.

Och papperstallrikar går inte sönder och smular sig, så vida man inte häller vatten på dom elelr står och drar co hsliter i dom. Och skulle det nu hända så får man väl ta en ny tallrik.

Lycka till/Tess

• Bröllopstokiig

Av "våt" mat blir papptallrikar lätt "slabbiga", därför rekommenderar jag plasttallrikar (engångs) istället. Jag köpte till jobbet en gång, jag tror de kostade ca 2 kr styck.

• Bröllopstokiig

Okej! Vart köpte du dom Jennie? Vore kanske bra att också ha någon gång?

• Bröllopstokiig

Hihihi, såg hur jag stavat... Hoppas ni förstår ändå!

• Bröllopstokiig

Jag minns tyvärr inte. Det KAN ha varit en Konsum/Domus-affär, det kan ha varit Åhlens.... Det var ganska länge sedan nu....

• Bröllopstokiig

Hej,

Jag bara måste få lägga ett litet inlägg i debatten. vi var några tjejer som pratade om vad man egentligen minns från bröllop. Vissa saker fastnar och vissa inte. Engångsgrejer är en sådan som jag tror skulle bita sog kvar, däremot så mindes inte gästerna de specialbeställda eternellerna i bordsdek. på ett bröllop. Så mitt tips är: Satsa pengarna på sådant som gästerna och ni kommer ihåg: solist i kyrkan (värt varedna öre), riktiga tallrikar och bestick, tjusiga inbjudningskort och sånghäften (ofta sådant som gästerna sparar också).

Lycka till!

//Helena

• Bröllopstokiig

Helena, vad man själv kommer ihåg från sitt bröllop ser jag som viktigare än vad gästerna kommer ihåg....

Hur mycket kan det kosta att hyra porslin??? Jag har ingen aning eftersom det ingick i vår festlokal.

• Bröllopstokiig

Hej Sophia!

Nu vet jag ju inte var du bor, men titta på www.aladdinsuthyrning.se/ så får du åtminstone en idé om vad det kan kosta. Om plasttallrikar kostar 2 kr st så tycker jag personligen att det är trevligare att hyra riktigt porslin för 2,50 kr st.

/A

Svar på tråden Papptallrikar och plast glas