• Lindblomman

Bra pris på brudbukett i Sthlm?

Jag undrar om det är nån som har koll på var man kan köpa droppformade brudbuketter till ett vettigt pris i Stockholm (helst city eller norrort).
    Bernzons är jätteduktiga och trevliga men de vill runt 2000 kr för buketten vilket jag tycker är alldeles för dyrt. Eller är det normalpris för en droppformad?
    Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Bra pris på brudbukett i Sthlm?
  • visinge

Jag beställde min brudbukett, coursage m m på Ella Trädgård i Täby. Hur gulliga människor som helst och hjälpsamma. Coursagen kostade 75 kr (och inte 150 kr som på dom flesta ställen).
    Nu har jag inte valt en traditionell brudbukett utan en egen design och den kostar 400-500 kr. Det är 3 cool water-rosor med stjälkar som hon binder ihop till en lång brudbukett, ca 80 cm lång. På stjälkarna kommer hon bygga på med cool water rosor och murgröna tillsammans med ett lavendelfärgat sidenband. "Baksidan" kommer också vara blommor och murgröna. Den ska jag sedan ha runt handleden.
    Jag hoppas du förstår....

• visinge

Jag menar att i ena änden kommer det vara en handledsband så min bukett kommer hänga ner 80 cm på klänningen...det är oerhört svårt att förklara och svårt att förstå när jag själv läser min beskrivning....hm....

• Tsm 05

Jag fick ett tips om Agnes & Lisa blommor vid Hötorget, och tycker de har vettiga priser. Min droppformade bukett med rosor, germini och kallor kommer kosta 1300 kr.

men man blir väl pengablind när det gäller bröllop....

• Lindblomman

Visinge

Det låter häftigt! Mycket bra pris också. Tyvärr ligger Täby lite åt fel håll...

• Mamita

Visinge
    Låter som en jättefin bukett .
    Totalt nyskapande men mkt smakfullt.
    vad roligt att inte alla är traditionella.

Lindblomman, kolla magicas blommor i Sky City på Arlanda, de verkar billigare ( 1200 ca ) för en droppformad.
    Fantasifloristen i Sigtuna ung samma pris, lite beroende på vilka blommor man väljer.

Lycka till

Mamita

• visinge

Mamita: Tack. Jag hoppas också att den infriar mitt sinne, får se om jag låter henne göra en provbukett så vi talar samma språk, men hon var så excalterad och engagerad så jag tror den kommer bli jättefin.
    Lindblomman: Var åt Norrort letar du?

• Lindblomman

visinge

Tja, inte längre bort än Väsby egentligen... Helst inne i city...

• johansson

Kolla med Melanders som ligger vid Norrmalmstorg!

• oliv

Flowergarden på Sveavägen vill ha 1200 för min droppformade med rosor, liljor och murgröna. Dessutom är de toppentrevliga!

Svar på tråden Bra pris på brudbukett i Sthlm?