• Hatoka

Behöver tips

Jag skrev in mig som medlem på bröllopstorget för en liten stund sen och gjorde det efter en tid då jag bara kom in och läste de inlägg som jag var intresserad av då och då. Tycker att ni är trevliga och ger mycket bra tips och idéer och hoppas att ni kan nu hjälpa mig.

Det är så att vissa delar av min kropp vill jag gärna ändra på men vet inte hur. Det första är midjan som jag nästan inte har. Jag har mätt strax över naveln och det är 80 cm och under är det 85 cm i omkrets. Nu undrar jag om det finns någon möjlighet för att få smalare midja. Jag är för övrig ganska smal men midjan passar inte riktigt in. Det är alltså inte så att jag har fett runt midjan. Jag är 163 cm lång och väger 60 kg. Jag har hört att korsett kan bidra till att man får smalare midja fast om man har den nästan hela tiden. Stämer det? Finns det något annat man kan göra eller använda?

En annan kroppsdel som jag vill ändra på är vaderna. De ser nästan outvecklade ut jämfört med resten av kroppen. Här finns nästan inget underhudsfett och musklerna blir aldrig kraftig även om jag gör tåhävningar, men gör inte det regelbundet. Den bredaste delen av vaden är endast 33,5 cm i omkrets. Den bredaste delen av låren är 56 cm och det beror på insidan av låren som är ett annat problem och detta gör att man tror att vaderna tillhör en person och låren en annan. På översta delen av lårens insida samlas det fett som andra har på höfter och mage. Den går aldrig bort hur mycket jag än går ner i vikt.

Vill jätte gärna veta nu om det är bara jag som är så och om det finns något som jag kan göra för att få smalare midja, tjockare vader och få bort fettet på lårens insida.

OBS: Höfterna är raka så kan det vara det som gör att jag ser ut att inte ha midja jämfört med om jag hade en rundare sådan?

Är mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Behöver tips
  • Hatoka

Väntar fortfarande på svar, ni behöver inte ge tips för allt jag har beskrivit om ni inte har möjlighet.

Blir väldigt glad om ni delar med mig av era kunskaper.

• Ellte

Okej...jag försöker ;)

Människor är formade olika...vissa är timglasformade, vissa mer raka. Visst kan man förändra sin midjeform med en korsett men om du vill veta vad jag tycker så är det inte så snyggt med timglasmidja om man har liten rumpa och små bröst och är smal liksom ;) En platt mage är myyycket snyggare :D *drömmer*

Vaderna kan du absolut få större mha träning. Gå till ett gym och be om råd, de är duktiga på sånt. Det kräver mycket idogt tränande men det funkar :)

Det går tyvärr INTE att punktförbränna fett (insidan av låren alltså) men vad som kommer hända om du tränar är att du får mer muskler som (troligen) gör att fettet inte "syns" lika mycket. Att ha fett just där är jättejättevanligt, det är få kvinnor som INTE har det...

Mitt bästa tips är alltså att du kontaktar ett gym och ber om träningsråd OCH att du försöker komma överens med det sätt du är byggd. Jag skulle gärna ha din kropp efter vad det låter ;)

• Hatoka

Tack sååå mycket Ellte för dina råd och komplimang. Men det som är svårt för mig är att gå till ett gym. Kan jag inte göra nåt på egen hand hemma eller är gym det enda lösningen.

Jag håller med dig att timglasmidja inte kan passa för min raka kropp då jag har smala och raka höfter och små bröst. Men jag vill ha bara lite så att det syns att jag har lite midja. Vet du eller ni andra om det finns bra korsetter som verkligen kan forma om midjan.

Tack igen för ditt svar Ellte.

Svar på tråden Behöver tips