• Pysen

Fördelar med vinter- / sommarbröllop!

Hej!

Vilken tid på året ska ni gifta er?

Varför har ni valt just er årstid?
    Vad finns det för fördelar med att gifta sig då?

Skulle vara jätteroligt att läsa om hur ni andra ser på det där med årstiden! Själva har vi inte bestämt oss även om det lutar åt vintern just nu.

Kram /Pysen

• Svar på tråden Fördelar med vinter- / sommarbröllop!
  • drea

Vi har valt sommaren eftersom vi gifter oss i skärgården! På vintern är det stängt så det får blir ett sommarbröllop. Man måste nog fundera på var man vill ha sitt bröllop och därefter bestämma vilket som är bäst för just det stället!

• Ladykaw

Håller med drea, det beror på plats. Vi gifter oss på Gotland och har valt tidig höst för att undvika turistsäsongen men ändå ha en stor chans för fint väder.

• abba

För oss är ett sommarbröllop självklart, det är en sådan vacker årstid full av glädje och grönska! Det är också mest praktiskt då alla gäster har semester och kan komma på vårt bröllop, samtidigt som vi kan fira semester tillsammans. På sommaren känner jag att jag är som piggast och mår bäst.

• osse

- Vilken tid på året ska ni gifta er?
    Vi gifter oss på vintern

- Varför har ni valt just er årstid?
    Det är årsdagen när vi först träffades så det var rätt givet

- Vad finns det för fördelar med att gifta sig då?
    Det är inte högsäsong så det är lättare med lokal o dyl. Sen lider jag i värmen så nu slipper jag svettas och bli rödmosig i brudklänning

• sportfåne

Vi bokade resa först och bestämde bröllopsdatum efter det. :)

Nu blir det i höst vilket är perfekt för under alla andra årstider har vi något att fira (födelsedagar, jul/nyår, årsdagen, alla hjärtans dag och förlovningen) men på hösten hade vi inget men nu har vi så det blir helt perfekt. :)

• Lojna

- Vilken tid på året ska ni gifta er?
    Vi gifter oss den 7 januari.

Känns som jag upprepar föregående inlägg, men det är vår "årsdagsmånad" och förlovningsmånad.

För det första är man inte som alla andra. Sommarbröllop är ju så himla traditionellt. Vintern är fin på ett annat sätt (levande ljus, facklor, snö...). Sen kan det ju vara slask och iskalla vindar, men vi hoppas på det bästa! :)

• Mrs W 2b

-Vilken tid på året ska ni gifta er?
    11 februari for var del.

Mina foraldrar gifte sig 7 feb och mina blivande svarforaldrar 18 feb, sa februari kanns som det badar gott...

Inte lika manga brollop pa vintern, och heller inte semesterperiod direkt. Lattare att fa de lokaler man vill ha och fler har mojlighet att komma, och brollopet blir mer speciellt an ett i raden av manga sommarbrollop. Det ar inte lika vaderberoende, man maste ju planera for att vara inomhus. Dessutom ar det en jattebra tid pa aret om man vill aka langt bort pa sin brollopsresa!

• Texas

Vi gifte oss på sommaren eftersom vi valde att ha ett trädgårdsbröllop. Det är enklare att kunna mingla runt utomhus på sommaren. Man behöver inte tänka på extra kläder att ha ovanpå bröllopsklänningen. Vi ville också fotas utomhus i grönskan. Tycker också att det är större risk att bli sjuk på vintern då det härjar många förkylningar och magsjukor (folk brukar vara friskare på sommaren). Gillar inte heller vintern så mycket. Gillar sol och värme.

Svar på tråden Fördelar med vinter- / sommarbröllop!