• majbruden2006

    Avgjutning av händer!!!!!!

    Har sett i en bröllopstidning att man kan göra 3D-avgjutningar av brudparets händer och använda som dekoration på festen. Kan dock inte hitta någonstans hur man bär sig åt! Snälla, vet någon?

  • Svar på tråden Avgjutning av händer!!!!!!
  • fruSolli

    kavla ut vanlig lera (typ keramiklera) så att de är 3-4 cm tjockt)

    tryck ner händerna för att göra handavtryck som ni vill ha dem.

    ta kartongpapper si 5 cm rmsor och truck ner som en hokeyrink runt om, en cm från kanten.

    häll i gips.

    låt stå nåra timmar.

    ta loss lera och papper (gipset går att tvätta för att få bort ev röd lera)

  • majbruden2006

    Fast jag vill ha 3D-avgjutningar, alltså två knäppta händer som står upp på bordet.
    Men tack ändå!

  • Ellte

    Undrar om såndärnt gummigrunks som man gör egna gipsformar av går att ha på händer... Fråga på Panduro... Det är flytande gummi som man penslar på det man vill göra en form av. Sedan kränger man av gummiformen och kan hälla gips i den...

  • Ellte

    Oh jaha...så intressant var mitt svar...det var skoj att veta ;)

  • majbruden2006

    Menade inte så, det var ett bra tips men jag vill ha fler ideer. Jag har läst att gummimassan måste läggas på 15-20 lager. Undrar om min sambos motivation för min idé håller så länge...

  • PiaB

    Fast om man gör som den i första inlägget skrev så blir det ju tredimensionellt när man tar bort gipset från leran och vänder på avtrycket... Så har jag alltid gjort med mina barns händer och fötter och på barnen på jobbet. Tryck i lera, på med gips, torka, ta bort från leran, vänd, 3D.


    Eller så fattar jag inte vad du menar TS


  • PiaB

    Och nu såg jag att det var en jättegammal tråd... {#emotions_dlg.tongue-out} Men kul tips ändå. Jag ska gjuta min och särbons händer


  • Aniara4

    Ja, hovding1234 har dragit upp ett antal lastgamla trådar enbart för att göra reklam för ett företag...

  • PiaB

    Ja jag såg det. Och det känns ju mindre kul än att jag fick ett kul tips om vad jag kan göra tillsammans med "maken" i väntan på bröllopet. Eller tipset är ju fortfarande kul men syftet med att väcka liv i tråden var ju inte kul...


Svar på tråden Avgjutning av händer!!!!!!