• mjukglassen

ID Bare Minerals Foundation- Bra? Vilka färger om gul/guld/brun hudton?..

Jag är nyfiken på denna foundation. Jag vill INTE ha ngt rosa/rött i & jag vill inte att det ska lägga sig i fina linjer elr att det ska framhäva de små "hålen" jag har vid näsan osv.. ;p
    Skulle bli jättejätte glad om ngn ville hjälpa mig med lite info kring denna foundation.

Kram från mig!

• Svar på tråden ID Bare Minerals Foundation- Bra? Vilka färger om gul/guld/brun hudton?..
  • laragazza

Jag har precis köpt i.d. foundation, puder och rouge och är jättenöjd. Det känns bra att det är naturligt och inte sliter på huden. Dessutom tycker jag resultatet är mycket bättre än de foundations jag provat tidigare (lancome, dior m.m.) Resultatet blir lagom täckande och naturligt. Det finns flera olika färger att välja mellan så mitt tips är att gå till en återförsäljare och prova vad som passar dig.

• mjukglassen

ok:) var bor du? vilken färg har du?

• laragazza

Jag bor i Italien men har handlat produkterna på Grand parfymeri i Göteborg. Du kan också hitta i.d. på många hudvårdssalonger och Åhlens tror jag. Min foundation heter medium beige, nr 2.3 och den är absolut inte rosa. Rouget är färgen "warmth" som ger sommarbruna kinder på ett naturligt sätt.

• mjukglassen

Ok! Tror att nr 2-light är ännu minre rosa va? Finns det ngn bra färg-karta på dessa shades på nätet tro?

• mjukglassen

hittade en på sephora:) tror 2 samt 5.2 är minst rosa?

• Swing

mjukglassen: jag har vanlig svensk hud med lite varm gul ton (absolut inte rosa). Använder nr. 2 och kan även använda 2.3. Kan ej ha nr 3 som är rosa, jag ser helt sjuk ut. Jag testade den faktiskt en dag för några år sedan och min chef tittade noga på mig och frågade sedan flera gånger om jag var sjuk och behövde gå hem (skratt!) och om det verkligen var helt säkert att jag mådde bra. Jag försäkrade att jag mådde fint och nämnde inte för henne att jag bara testade en annan foundationfärg.

Det är nu flera år sedan jag köpte massor av BE (som det kallas i USA. Här kallas det ju i.d. makeup). Sök på "bare escentuals" så får du upp många sidor med information och webbshoppar med färgkartor. Det gjorde jag och det var till stor hjälp. På Delphi forums finns Bare Escentuals Addict där jag är medlem.
    Man registrerar sig på forums.delphiforums.com
    På forumet finns massor med information och färgkartor m.m. Tänk bara på att i Sverige finns bara foundations och ett begränsat urval av andra produkter. En del färger i färgkartorna (t.ex. ögonskuggor) är gamla och utgångna för länge sedan.
    Lycka till!

• mjukglassen

ok tack =O)
    vad gör du när du får lite mer färg? är inte 2.an för ljus då?
    jag testade nr 2 idag en snabbis, men jag hade rester kvar av min vanliga foundation plus att jag inte hade smörjt in mig så bra, hade så bråttom, men jag tyckte den var lite för beige/ljus.....? även en hint av rosa tyckte jag att jag kunde ana i sol ljuset......men det är väl så att jag är helt allergisk mot allt vad rosa pigment heter att jag nästan ser synvillor i alla krämer ; p

Svar på tråden ID Bare Minerals Foundation- Bra? Vilka färger om gul/guld/brun hudton?..