• Mamita

Nutrilett...bra/dåligt?

Hej.
    Finns det några som har provat att ersätta bara lunchen med en Nutrilett shake?
    Har det varit bra eller dåligt?
    har ni gått ner i vikt på 2 veckor eller krävs det mer " Hårda" tag?

Många frågor.
    hoppas jag puttat indetta i rätt forum... men hittade inget som direkt passade.

tacksam för massor av info

Tack på förhand.

Mamita

• Svar på tråden Nutrilett...bra/dåligt?
  • drea

Det är äckligt om inte annat! Har försökt flera gånger men givit upp varje gång.

• K.C

jag tycker inte det är äckligt. har kört lääänge nu. varvat att byta ut alla mål vissa dagar, inget vissa och några vissa. funkar hur bra som helst!!
    jordgubbe är heeelt okej.

• Mamita

skogsbär... har ngn provat det?

• anatha

Har inte själv provat nån sån kur, men på bantningsgalan väninnor har jag märkt att de fått risigt humör och äcklig andedräkt. Av det drar jag slutsatsen att man inte får i sig det man behöver om man inte äter ordentligt resten av dagen.

• JennyS

HÄr kommer mina erfarenheter...

Jag har alltid varit en kronisk anti-bantar typ, men gav upp hoppet förra året. Under två månaders tid levde jag ungefär så här:

-Ordentlig frukost. Det vill säga normalt som jag brukar äta. Mackor, kaffe mm.

-Ordentlig lunch. Jag åt en riktigt rejäl lunch. Vanlig mat helt enkelt. Om jag ville ha ngt onyttigt som hamburgare, pizza eller dylikt åt jag det med gott samvete.

Sedan var det stopp. Efter lunch levde jag på frukt, nutrilette (choklad bäst enligt mitt tycke), yoghurt.

Eftersom jag avskyr att inte kunna äta vad jag vill var det här enda sättet för mig att kunna överleva en viktminskning. Jag gick ner tio kg. Detta pga att jag inte stoppade i mig en massa mat på kvällen. Jag har många kompisar som inte blir mätta på nutriette. Jag klarar mig rätt ok om jag dricker sakta. Samtidigt som man kollar på tv eller liknande så man slipper tänka på smaken. Jag är ändå ganska lång och kräver en del energi. Det mest negativa som jag tyckte var att jag fick väldigt mycket finnar oavsett vilken smak jag valde.

• JennyS

Jo förresten. Jag började gå ner omgående så fort jag började med min kur. Däremot bantade jag ju väldigt snällt, så om du byter ut flera måltider mot Nutrilette går du antagligen ner betydligt mer betydligt fortare.

• Mamita

Hm.. kanske inget att prova så här 4 veckor innan bröllopet då ...med tanke på finnar och allt.

Ngn som har ngt a

• Babo

Ett tips också - Nutrilette blir godare ju kallare den är så skaka gärna ihop den med isbitar i shakern.

• Eminea

Nu är jag ju en hängiven Cambridge anhängare, men har gått ner i vikt på Nutrilett tidigare (annars rekommenderar jag Naturdiets färdiga shaker UNDERBARA)
    Men när jag gick på nutrilett så åt jag Nutrilett till frukost och lunch till det åt jag en fruktsallad på Kiwi, apelsin och hallon (frysta som jag tinat) och sen vanlig middag. Oftast uteslöt jag pasta och potatis, men jag är en salladsälskande människa och kan äta massor av det. Till min sallad åt jag dressing gjord av viktväktarnas Creme Fraich med vitlöksblandning i (de där små gröna påsarna)
    Åt kött eller kyckling till, och det åt jag mycket av.

Jag gick ner 3,8 ungefär på en vecka.

• Eyeore

Har testat Atkins, det fungerar inte för alla, en arbetskompis mådde väldigt dåligt men jag mådde väldigt bra och gick ner 5-6 kilo på 5 veckor, vissa går ner mer.

• mmmajzannn

Nutrilett ska man inte dricka! Det är så mycket socker i den!
    Drick hellre Naturdiet!

• mmmajzannn

Jo, förresten så ska jag tillägga att Naturdiets färdiga drycker är helt underbart gooood!

• Tosserydsbrud

Jag åt en vanlig frukost och en sallad på kvällen bytte ut dom andra 2 målen mot nutrilette och gick ner 10 kg på 2 månader

• fashiongirl

Har gjort en tråd om naturdiet, här verkar det ju vara många som testat???

Hur mkt/snabbt gick ni ner????
    Hur många mål bytte ni ut???
    Vad kostar det????

Mamita, hoppas det är ok att jag lånar din tråd lite..

• Mamita

Helt oki att låna tråden.
    Jag har nu bestämt mig för att äta som jag brukar ( väldigt bra) och öka motionen.
    Jag behöver eg endast gå ner i vikt ( fett) för att sedan gå upp ungefär samma vikt i muskler.
    Börjjar jag köra med pulverdieter är jag r5ädd att jag inte orkar träna ordentligt utan kommer att tuppa v ( hr lågt blodtryck).
    Tack alla för Era svar.
    Lycka till i Er sträven mot en kropp som Ni är nöjd med

Mamita

Svar på tråden Nutrilett...bra/dåligt?