Beachy:
Nej, det håller jag iofs med om. Inget uteliv att prata om på Bonaire, knappt någon shopping förutom några souvenirbutiker och väldigt lite folk. MEN! Om ni ändå mest vill gosa med varann är det underbart, och gillar ni vattensporter etc så är som sagt dykning och snorkling i världsklass, och det finns en kanonbra bukt att testa att vindsurfa i! Dessutom finns det ett område som heter mangroves, ett slags vattenskog, som man kan åka på paddelutflykt med guide i, och där kan man också testa att snorkla i tunnlar av rötter, väldigt läckert. Det finns en specialuppbyggd glasbottenbåt som Cousteaus son eller sonson har, som man kan åka ut med också, och titta på djurlivet med. Det är lite av en partybåt och man får öl etc ombord. Ön har också rätt coola platser att fota på, som till exempel saltplantagen som ser ut som ett månlandskap.
På hotellet Harbour Villages dykklubb finns dessutom en svensk divemaster, Malin, som är hur skön som helst. JAg tyckte att Bonaire var underbart, men jag var bara där i fyra dagar och hade fullt upp hela tiden, så jag vet inte om det passar om man ska vara där länge.