• M:et

Håret bleks i solen =(

Mitt tonade hår blek otroligt i solen, spciellt uppe vid hårfästet, ser inte klokt ut. Jag tycker mig inte de samma hos andra. Jag antar att ett tips är att ha hatt, keps eler annan huvudbonad för att skydda håret. Men de som inte använder det och ändå inte får så fult blekt tonat hår, hur gör de/ni?

• Svar på tråden Håret bleks i solen =(
  • ängsklocka

Har samma problem jag också. Och jag tycker inte heller att det ser ut som att andra har det problemet.Hoppas att det är nån som har nått tips här, annars får man väl stå ut med det och tona håret betydligt oftare ...

• Hannita

det finns solfaktor for haret (ett spray), tror kerastase har ett. vet iten hur effektivt det ar dock.

vad använder ni för toning? kanske beror på den...

• ängsklocka

Oj glömmer alltid vad den heter. Tror att det är country colors eller nått sånt.
    Har provat en massa olika toningar och det har varit samma sak med alla,även de jag gjort hos frissan

• Modestie

Bäst för dig kanske vore att färga håret på sommaren? Det sitter ju något bättre än toning. Jag rekommenderar också att använda produkter för färgat hår när du tvättar det och ha UV-skydd eller en söt sjalett när du är ute. Du kan ta lite solkräm i håret eller ha en speciell solskyddsspray du köper hos frisören eller i butik, om du vill kan du ju bara spraya på lite på hårfästet.

• *Blomman*

Jag har skolskyddsspray från Wella med solskyddsfaktor 18 som även kan användas på kroppen. Den tycker jag är jättebra!

• Charlottisen

Som de andra säger: UV-skydd! Det finns balsam (spray eller vanligt) som skyddar men också sprayer som bara är till för att ge solskydd. Jag har haft en från Wella SP som jag tyckte gjorde håret lite flottigt. Nu använder jag en saltvattenspray (också Wella) som ger skydd.

• fashiongirl

själv har jag blont hår som tyvärr börjar bli lite mörkare med åren så när solen tittar fram och blekar mitt hår blir jag överlycklig!!!

• Nessii

Jag har också blont hår.. eller rättare sagt det har blivit "råttfärgat" med åren o det ser inte alls skoj ut när jag är "ofärgad" håret ser matt o trist ut. Det är därför som jag oftast färgar det i glada färger på vintern o sen framåt vårkanten så lägger jag i blonda slingor så i mitten av sommaren är jag helblond med röda inslag.. så då gör det inget att solen bleker håret, det ser bara naturligt ut då.. iallafall på mig.

jag har också tonat och färgat hos frissan och jag tycker det blir samma sak där, det håller inget bättre.

jag har mousse och spray med uv-skydd, verkar inte hjälpa nåt värst mkt heller.

färga gjorde jag alltid förut, men jag tycker det blir så fult när man gjort det några ggr på varann, då vet man inte längre vilken färg man får.

hopplöst detta med hår. kunde man frysa håret i en viss frisyr och färg skulle jag gladeligen göra det och sen skulle man kunna trycka på en knapp och ändra frisyr och färg då man vill och därefter äterigen frysa det som det är. det vore en toppenuppfinning!

• halstabletten

Jag rekommenderar blonde slingor under sommaren...det brukade min "tonande" kompisar skaffa sent på våren för att håret skulle se så snyggt som möjligt ut under sommaren. Till hösten tonade de om allt till den "vanliga" färgen...

Svar på tråden Håret bleks i solen =(