• prästkragen

Fråga om Allsång på Skansen

Det här har ju ingen med bröllop att göra men jag tänkte att här brukar ni veta det mesta.
    Min sambo och jag har funderat att åka till Stockholm på semester om 2 veckor, bor i Finland, och tänkte då passa på att gå på Allsång på Skansen då vi nu är där en tisdagkväll. Nu undrar jag om jag har uppfattat rätt, man betalar "vanligt" inträde till Skansen och sedan "bara" tar plats vid scenområdet? Varfrån kan man köpa allsångshäftet? När "behöver" man vara på plats för att ha en chans att se något? Vi har ju inte tänkt komma dit mitt i natten och köa för att få en plats långt fram utan nöjer oss nog med ståplats längre bort.

Tacksam för svar på mina kanske korkade frågor.

• Svar på tråden Fråga om Allsång på Skansen
  • Helly-06

Hej!
    Jag och min sambo var på allsången igår och vi brukar gå en gång varje år, det är underbart kul så jag rekommenderar alla att gå dit! Det är sån stämmning och otrolig sommarkänsla (åtminstone när det var så soligt som igår)...

Tips och råd: Man betalar som vanligt i entren (70 kr/pers) och sedan är det bara att bege sig till Sollidenscenen. Att få sittplats är bara att glömma... Då måste man vara där hur tidigt som helst.

Förr om åren brukade vi åka dit till lunch och picnica hela dagen (när man vara student och hade sommarlov ) och hålla bra platser. Nu har vi gett upp det... Igår köpte vi med oss lite pastasallad och tog bussen ut vid ca kl 18. Räkna med att bussen tar ganska lång tid. Vi var väl där ca 18.30. Sedan åt vi i lugn och ro på en annan del av området och vid ca 19.30 gick vi bort mot scen. Då kan man fortfarande komma ganska långt fram och få hyfsade platser. Tips är att inte stå bakom tältet till mixerbordet. Bättre är uppe vid väderkvarnen eller på den stora asfaltytan på vänstra sidan.

Allsångshäftet kan man köpa i entren eller av massor av försäljare som går runt kring sollidenscenen, inga problem att få tag på.

Så ta det lugnt, man behöver inte vara där så himla tidigt och njut av det underbara spektaklet!!!

• prästkragen

Tack för tipset! Hoppas nu bara vi kommer oss iväg!

Svar på tråden Fråga om Allsång på Skansen