Festlokaler i Västerås
Jag skulle vilja ha tips på festlokaler i Västerås.. Gärna priser om ni har det.. och om ni vetom porslin o dylikt ingår... tack tack!
Jag skulle vilja ha tips på festlokaler i Västerås.. Gärna priser om ni har det.. och om ni vetom porslin o dylikt ingår... tack tack!
Det finns ju flera bygdegårdar, se: www.bygdegardarna.se/uspec.htm
Annars finns ju Villa Utsikten (IFK:s lokal) och Odd Fellow lokal i centrum...
Gabbies
vi har hyrt Skerike bygdegård å den kostar 2100 att hyra , då ingår det porslin bestick men inte linnedukarna som dom har ,då får man hyra dom man får betala för kemtvätten å det kostar runt 800 att kemtvätta dom. så vi köpte jättefina dukar av ett nygift par för samma pris å det känns mkt bättre att göra så tycker jag ialf :)
dom har det mesta där ialf.Men det bästa är att kolla upp hur mkt dom har av varje för det kan fattas lite som tex bestick har dom inte så mkt ut av , beror på hur många ni är. Men dom ska ha för 100 personer.
Den är jättefin byggdegården, sen får man plocka björkris gratis så det är snällt :)
Vi hade också vår fest i Skerike bygdegård...
Positivt där är också att man får tillgång till lokalen dagen innan bröllopet så att man har tid att göra iordning.
Vi Har hyrt lokalen på södra björnön, kostar 1700 för ett dygn. Porslin och glas ingår.
Vi som har långväga gäster tycker det är perfekt, dom har bokat stugona som ligger alldeles intill festlokalen.
Jättebra också om man har barn med på festen eftersom det finns en lekpark precis utanför lokalen.
Tack för alla bra tips!
Hur kommer man i kontakt med Skerike? vi har bokat Badelunda och jag letar för fullt efter bra lokaler. Tyvärr fungerade inte deras länk på nätet...
Om ni gifter er i Badelunda kyrka varför inte ha festen på Bygdegården?
brud060603
om du vill kan du mig din mailadress så kan du få nr till dom som hyr ut bygdegården. :)
Jättesnällt, men jag tror att vi har löst det. Det blir antingen Badelunda bygdegård eller Brunnby. Vi var och tittade på bygdegården i torsdags och ska till Brunnby imorgon. Det var bara jag som läst så mycket negativt om Badelunda, men det var en helt okej lokal med bra ytor utomhus också. Vi får helt enkelt se efter imorgon när vi varit på Brunnby... Tack iaf!
Vi ska gifta oss på Brunnby i trädgården på lördag!!!
Hoppas vädret tillåter oss att vara ute :)
Kul! Hoppas verkligen att ni får det bra. Jag håller tummarna för vädret. Ska bli trevligt att åka till Brunnby imorgon och titta. Har ni beställt mat genom dem eller annan catering?
Min familj äger en restaurang så vi köper in maten genom restaurangen och så har vi en kock som tillagar den. Servitörer har vi hittat genom kontakter.
Annars har jag hört att Aros catering e bra... de har iaf mumsiga menyer på hemsidan :)
HEj ! Vill rekommendera Falkenbergska Kvarnen, vi ahde vår fest där och restaurang alternativet blev lika dyrt eller billigt som cateringen och allt ingick i restaurangalternativet, kanonbra, vi hade ont om tid och ville ha en bra fest och det fick vi verkligen, en bröllopsfest att minnas!!!
OBS.... ska ni boka Falkenbargska så dubbelkolla så att ni får hela restaurangen för er själva!