• 24/9

Badkar

Ja, känns kanske lite off-subject, men vi flyttar in i en ny lägenhet lagom till bröllopet. Den är jättefin, men badkaret är en halv katastrof. Tänkte att här lär ju finnas folk som vet det mesta om det mesta, så finns det ett bra och billigt sätt att fixa till det? Är liksom smutsigt ofräscht - som en sträv yta i hela karet. Älskar att bada, så någon, finns det något att göra?

• Svar på tråden Badkar
  • Tant Pernilla

Det går visst att emaljera om badkar, men jag vet inte vad det kostar.

Jag skulle kolla upp nåt återbruksställe där de säljer begagnade badkar för en billig peng!

• 24/9

Jo, har funderat på det också, men har hört att det är dyrt - både att emaljera och att köpa. Och med tanke på att det är ny lägenhet och bröllop på en gång letar jag efter ett kanonbra "husmorstips" som kan lösa problemet - billigt och lätt! Men tack för att du var snäll nog att tänka och svara!

• Karin78

Jag vet att mina grannar målade om sitt badkar. Det finns tydligen en särskild färg till det. Det räcker inte lika länge som att emaljera om men det är heller inte lika dyrt. Vi funderade länge på hur vi skulle göra med vårt badkar men för oss slutade det med att vi renverade hela badrummet Det! är MYCKET jobb.

• StinaS

Har emaljen blivit sliten hjälper det inte med husmorstips. Då är det ny emaljering eller möjligen färg som går att använda. Gå till en färgaffär och fråga.

• M&m:s

Det finns många som till nyckelfärdiga hus väljer andra badkar. Då säljs badkaren för en billig penning.

• Sarge

Vad är det för badkar ?

Man kan ju alltid köpa ett annat på typ blocket.se.....det blir nog billigare än att emaljera om det !

• Feline

Äntligen hemma från tv4 har ett gammalt avsnitt där martin målar upp ett badkar, gå in på deras sida tv4.se/antligenhemma och söh på gamla avsnitt med badkar så får du fram: "Gammalt badkar blir nytt" Där är det beskrivet utförligt hur man går till väga och det alternativet verkar inte alls vara dyrt.

• 24/9

Tack så mycket! Ska kolla upp Äntligen hemma och den där färgen. Låter som bra saker.

Svar på tråden Badkar