• Molban

Färga bryn & permanenta och färga ögonfransar?

Har aldrig provat men såg en annons om extrapris på salong här i min stad. Åker utomlands om ca 2 veckor och tänkte att det kanske skulle vara kul att se lite pigg och fräsch ut utan mascara? Eller är det bortkastade pengar? Mina ögonbryn bleks alltid så pass mycket att de knappt syns. Därför kanske det vore smartare att vänta tills man kom hem? Eller? Vem kan tipsa? :)

• Svar på tråden Färga bryn & permanenta och färga ögonfransar?
  • Swing

Jag älskar färgade bryn och fransar! Även fast jag har tatuerat ögonbrynen färgar jag hårstråna för en del är vita när dom växer fram. Urk! Jag vill inte se urblekt ut. Mina fransar är naturligt långa och böjda så jag har inte provat permanent, men min kollega gör det.
    Prova, du har inget att förlora!

• Ellte

Jag färgade ögonfransarna igår...de är fantastiskt fina *fladdrar med ögonlocken*

Älskar att "slippa" måla mig varje morgon och särskilt om man ska iväg och bada eller så... :)

• yamman

Klart du ska prova. Själv känner jag mig mycket piggare när jag har lite mer markerade bryn och fransar. Prova först på salongen, sedan kan du köpa ett hemmakit och färga billigt hemma om du får smak för det.

Har böjpermanentat mina fransar vid ett tillfälle men tyvärr tyckte jag det höll så kort tid så det har jag inte gjort om men jag kanske skulle gå iväg och göra det igen... Så att jag också kan sitta och vippa lite med fransarna.

• Pinglan81

jag tycker också att du ska prova.. de är ju för det första kul att känna sig lite fin på semestern ;)sen är det alltid kul att få pyssla om sig lite :)

har de ett bra erbjudande på salong så kan du ju gå dit och testa denna gång.. kanske till och med samla på dig lite tips om hur du själv sen skall gå tillväga om du vill göra det hemma för en billigare slant... det svåra med att göra det hemma ( i alla fall när det gäller ögonbryn ) är ju hur länge man ska ha i färgen.. kan vara bra att testa på salong först så att du inte skaffar dig hemmafärgade svarta el super mörkbruna ögonbryn ;)

ha en trevlig semester!!

• Min-Ah

Hej!

Skall till en salong nästa vecka och göra ögonfransböjning och färgning.
    Skall bli spännande och se hur det blir!
    Hoppas jag inte reagerar allergiskt, bara!!

Skönt att slippa böja fransarna på bröllopsdagen! Mina är spikraka och pekar neråt!

• Leone

Jag fargar mina ogonbryn regelbundet, de ar alldeles fisbleka annars. Tycker det ar skont att slippa mala pa varje morgon, och praktiskt om man tex badar eller simmar.

Ogonbrynsfarg haller dock bara ca 4-5 veckor i de flesta fall, sa aven om du gor det nu infor semesterresan behover du troligen gora om det ganska snart efter att du kommit hem. Men det ar vart det tycker jag. :)

Ogonfransarna verkar halla langre atminstone pa mig (fargning - har aldrig permanentat dem), ca 2 manader i alla fall.

Svar på tråden Färga bryn & permanenta och färga ögonfransar?