• White oleander

Present till 20-arig tjej?

Hej hej!

Detta ar inte brollopsrelaterat men anda...

Vad koper man till en tjej som fyller 20? Vill kopa nagot fint som hon kommer att ha kvar i manga ar. Tror inte hon ar sa mycket for prydnadssaker, men kanske kan kopa det anda om det ar nagot riktigt fint eller ovanligt. Det kan fa kosta runt 500-700 kr eller nagot sant.

Ge mig manga forslag nu snalla!

• Svar på tråden Present till 20-arig tjej?
  • krammia

Det bästa man kan få när man är 20 är ett presentkort på ikea!!!! Finns så mycket man vill köpa som man aldrig gör!
    Eller varför inte ettt presentkort i någon inredningsbutik och en fika med dig? Jättekul att umgås, gå i affären och välja precis vad man vill ha och sen fika men någon man inte fikar med varje dag!

Det är mina tips!

Annars kan man köpa smycken, någon hemmagrej(en brödrost typ), fint fotoalbum med film till kameran... osv.. kan komma på massor

• Iceprincess

Köp ett fint halsband från Pilgrim, kommer uppskattas mycket tror jag!

• halstabletten

Jag fick två Orrefors vinglas (bland annat) då jag fyllde 20. Det uppskattade jag iaf!

• hellokitty

Smycken brukar vara uppskattade!

• Swedie

Jag tror att hon skulle gilla smycke, kanske från pilgrim som iceprincess sa :) Orreforsglas har jag också samlat på, samt tallrikar och grejer. kolla upp om hon redan samlar på något sånt :)

• feb05

Presentkort på IKEA går alltid hem...eller varför inte presentkort på Systembolaget?

• Devoted

Pilgrim, Kum-Kum eller Bagladysmycke?

• White oleander

Vad roligt att sa manga foreslagit Pilgrim, hon alskar det! Grejjen ar bara att hon gav ett halsband till mig nyss (sno) nar jag fyllde ar sa det kanns som att harma henne lite.

Inredningspresentkort var bra forslag, men hur mycket ska man ge utan att kanna sig snal?

Fler forslag snalla vanner sa jag har mycket att valja pa!

• E+P

Kanske hade det passat med någon form av kroppsbehandling, typ massage, ansiktsbehandling, manikyr eller dylikt? Jag älskar sånt iaf, o blir superglad när jag får sånt!

• halstabletten

Efva attling har en del riktigt snygga smycken också, om de är hennes stil.

• honungen

Helt klart ett presentkort av ngt slag, det går ALLTID hem. Från Chili, Cervera eller någon annan rolig affär. Är Pilgrim en affär eller ett märke? Ge henne ett presentkort så hon kan köpa sin egen Pilgrim.
    Eller som sagt om hon sparar på nån servis eller glas är ju det toppen, och enkelt. Lycka till

• White oleander

Jag lutar lite at inrednings-presentkort (om inget annat dyker upp) men vilken affar ar speciell och annorlunda? Jag bor inte i Sverige sjalv sa jag har ingen koll pa sant langre.

Tack for era svar forresten!

• White oleander

Finns det billiga Efva Attling smycken forresten. Min ring darifran var inte precis billig men ar silversmyckena billiga eller? Tankte som sagt spendera 500-700 kr.

• Namárië

Appropå Efva Attling så har hon gjort ett jättefint änglavingsmycke som säljs via Röda Korsets hemsida. redcross.eastpoint.se/
    Intäkterna från det går till flodvågornas offer och till Röda Korsets övriga katastrofarbete.

• White oleander

Fler forslag? Har inte hittat nagot bra annu namligen.

• experten no 1

När jag fyllde 18 för många många år sedan så fick jag en sminkning hos Make up store. Kostar 500 tror jag det var.
    Då får man efteråt välja ut smink för den summan. Man kunde själv bestämma lite olika. Fest, modernt, vardag, (Bröllop) m.m. Det var jätte roligt och nåt man kanske inte unar sig själv. Har fortfarande nytta av tipsen och de färger man fick testa.

Pilgrim skulle jag inte rekomendera som minnes smycke då de är bijuoterier och lätt går sönder. (Både mitt och syrrans har förstörts)

• Karin78

honungen:
    Svar på en fråga ovan

Pilgrim är ett smyckesmärke som både har egna affärer och säljs genom andra. Dom börjar bli allt mer vanliga och finns lite överallt.

• virrpannan

Beror ju på hur tjejen är....konsertbiljetter, presentkort på tatuering, att flera vänner går ihop och ordnar en överrasknings fest, ett minnesalbum med allt tokigt man gjort ihop. Har hon aldrig nämnt något hon velat göra eller ha?

• Jonnes brud

Att ge bort presentkort är alltid svårt, det är lätt att man själv tycker att man inte har varit frikostig nog. Ge henne för en viss summa och bjud ut henne på bio och middag eller fika efteråt, så "kollrar du bort" siffrorna lite.

Svar på tråden Present till 20-arig tjej?