• Bröllopstokiig

Tips på billig & bra framkallning av engångskameror?

Jag har fått bra tips att köpa engångskameror till festen på Clas Ohlsons för 49 kr/st. Nu undrar jag om det finns något bra framkallningsställe som ger bra bilder men håller ner budgeten lite...??

• Svar på tråden Tips på billig & bra framkallning av engångskameror?
  • Bröllopstokiig

OnOff har billig framkallning och brukar bli helt OK. Sen vet jag iten om ni har Japan-Fot i Sthlm men de är billiga och bra oxå.

• Bröllopstokiig

En liten varning bara!
    Jag har vänner som haft engångs kameror utställda på alla bord. Det resulterade i massor av rullar framkallning(Det blir dyrt om man har många kameror)Och mängder av likadana, mörka, suddiga bilder. Det blir ingen bra kvalitet! Be istället en eller ett par vänner fota allt kul som händer! Det blir kanske lite färre bilder, men du kan i alla fall vilja sätta in dom i album. Brudparet jag pratade om har sina (co 250) Bilder undangömda) Lycka till!

• Bröllopstokiig

Påminner man folk om hur man använder blixten och ATT man ska använda blixten så lär det inte bli några mörka bilder. Vi har köpt massor med engångskameror och det ska bli jättekul att framkalla dem.

Petra

• Bröllopstokiig

Är de däringa 49 kronors kamerorna helt OK? Nån som vet? Nån som har testat??? (Ja, jag hajjar att det inte är Hasselblad-kvalitet på dem! ;o) Jag funderar nämligen också på att köpa sånna också å ställa ut på borden, men man skulle kanske köpa en och prova med först? :o)

• Bröllopstokiig

Vilken engångskamera kan rekommenderas? Är Claes Ohlson bäst?

• Bröllopstokiig

Vi tänkte köpa våra kameror från Calligraphen, de var lite dyrare (89 kr) men de var fina och har inbyggd blixt så det var det värt tycker vi!

• Bröllopstokiig

Kolla bäst-före-datum.
    Förvara kamerorna svalt.
    framkalla snarast efter exponering.
    Du kan själv bryta uppkameran och ta ut filmrullen om du tex ska skicka filmen till något företag.

Jag personligen har jobbat 10 år på ett större fotolabb.
    Jag sänder numera mina filmer till foto-labo (ej där jag jobbade)

• Bröllopstokiig

Har köpt engångskameror från ett ställe som heter Harald Nyborg o de kostade 49:-/st. Jag köpte först en och testade i olika situationer, och sen framkallade jag den. Det var nästan bättre bilder än det blir med min därhemma. Kostar det bara 49:- kan man väl kosta på sej o prova först, så man inte blir besviken?

• Bröllopstokiig

Jessi - Visst kan man kosta på sig det, men jag tänkte mer att om nån redan gjort det så vågar jag nog lita på den (dig :o) istället för att vi alla här på BT sak springa iväg och köpa engångskamera, ta totalt onödiga kort i all hast samt betala framkallningen...

Som sagt, jag litar på att 49:- kamerorna är helt okej och kilar iväg och köper ett packe när det är dax!

Tack för hjälpen! :o)

Svar på tråden Tips på billig & bra framkallning av engångskameror?