• Bröllopstokiig

Mumsbitar till Champagnen??

Nån som har förslag på enkla "mumsbitar" att servera till campagnen, måste gå att äta i en tugga, ska också vara enkelt att göra

• Svar på tråden Mumsbitar till Champagnen??
  • Bröllopstokiig

Vi ska fixa tunnbrödrullar (skurna i en mumsbit) som är fyllda med alltmöjligt.

• Bröllopstokiig

Lite blandat "småplock" tycker jag är lyxigt och mysigt! (Och gott!) Små bitar med nån god korv, osttärningar, oliver, cornichons, musslor, grissinipinnar etc etc

• Bröllopstokiig

Jordgubbar doppade i vit chocklad kanske, det ska i alla fall vi ha.

K.

• Bröllopstokiig

Förra året var jag på ett midsommarbröllop. De bjöd på en halv kall färskpotatis med en bit sill, gräddfil och gräslök på. Precis en lagom tugga och lite annorlunda!

• Bröllopstokiig

Åhhh... Apropå det gjorde jag jättesöta "bakpotatisar" till en picknick förra året.

Baka små färskpotatisar i ugnen (typ 15-20min räcker!) kryssklipp dem i toppen och lägg i t.ex gräddfil och gräslök eller creme fraiche och stenbitsrom. Jättegott och ser jättefint ut!!!

• Bröllopstokiig

Tack!!
    Mer förslag!!!
    Vad kan man ha i tunnbrödsrullarna???

• Bröllopstokiig

landgångsbröd som du brer färskost och sik/löjrom på
    smördegssnurror med tapenade eller pesto
    saltad melon i kuber
    sparris lindad med parmaskinka
    rökt lax i kuber med dip

• Bröllopstokiig

Vi ska göra smördegshjärtan, fylld med ädelost eller stark korv.

• Bröllopstokiig

Det heter munsbit, inte mumsbit, bara så ni vet om ni ska skriva det på menyer el likn.

• Bröllopstokiig

Sushi! Små sjögräsrullar (sk Californan rolls) blir perfekt tilltugg till champagnen.

• Bröllopstokiig

Ta smördegsplattor som kavlas ut tunt. Bred på kaviar, stek lök och strö på. Rull ihop och skär ca 1/2 cm skivor. Lägg på plåt och grädda. Hur länge står på smördegspaketet. Mmmm! Mumsigt. Kan även ätas kalla.

• Bröllopstokiig

Vi ska ha gravad lax på formbröd som sedan är utstansade till små hjärtan. Sedan ska vi ha urgröpta cocktailtomater med ädelostfyllning samt salami och syltlök på en liten bit grov macka.

Gott, gott

• Bröllopstokiig

I tunnbrödrullarna kan man ha olika "mojor". Vi brukar ha skagenröra, kyckling eller tonfisk. Jag rör ihop majonnäs, creme fraiche eller gräddfil, huvudingrediens, hackad lök och kryddor. Vill man ett lättare alternativ, skippa majonnäsen och ta en liten skvätt olja i istället. Olja eller majonnäs kan vara bra för att "runda" av smaken lite. Risken med enbart creme fraiche eller gräddfil är att det blir för mycket syrasmak.

• Bröllopstokiig

Vi ska servera en tesked löjrom med fin hackad rödlök samt en droppe gräddfil.
    detta kommer att serveras från en bricka.

• Bröllopstokiig

Tips på olika tilltugg till drinken:

Snittar
    Canapéer
    Minipajer
    Drinkspett (frukt & bär)
    Ost- och korvbitar på tandpetare

Jema

Svar på tråden Mumsbitar till Champagnen??