• Jen78
    Äldre 3 Jul 12:59
    34728 visningar
    8 svar
    8
    34728

    Vad ge morföräldrar i present på 50 årig bröllopsdag?

    På lördag firar mormor å morfar 50 årig bröllopsdag. Någon som har något roligt presenttips? Jag funderade på att göra ett fotoalbum med bilder från när dom träffades, när dom fick barn å så med oss barnbarn på sluttampen. Dock är det dåligt med kort så det skulle nog inte bli så roligt...

    Idétorka, hjälp mig!

  • Svar på tråden Vad ge morföräldrar i present på 50 årig bröllopsdag?
  • Fresan
    Äldre 3 Jul 15:15
    #0

    Kan ni inte ta med dem på en rundtur till olika ställen som betyder mycket för dem? Vi gjorde så för min farmor och hon blev jätteglad.
    Givetvis hade vi mat och dryck med oss på färden.

  • mulan
    Äldre 3 Jul 15:25
    #0

    Boka tid hos fotograf för dem! Eller de tillsammans med barnbarn osv. Känns lyxigt att få gå till en riktig fotograf, inget man gör ofta...

    Bjud ut dem på restaurang och kanske bio. Låt dem få åka på en tur i en riktigt amerikansk raggarbil, nedcabbat i sommarkvällen förstås

    mulan

  • Jen78
    Äldre 3 Jul 15:41
    #0

    Supermysiga tips!
    Nu är det dock så att mina morföräldrar inte är så gamla, dvs dom far runt rätt bra själva.

    Dom gillar bingolotto så ska ringa dit imon å se om man kan fixa biljetter så dom får åka dit. Halvtrist men ska ha det som nödlösning. Tror dom skulle gilla det iaf å det e ju det viktigaste.

    Mer tips mottages tacksamt!

  • Fresan
    Äldre 3 Jul 15:45
    #0

    En tips till från mig.

    Ni kan ordna en ceremoni där de får förnya sin bröllopslöften. Det skulle jag själv vilja göra på min 50-åriga bröllopsdag.

  • Jen78
    Äldre 3 Jul 15:50
    #0

    Fresan:
    Skulle jag oxå kunna tänka mig för egen del...
    Dock är det ganska mycket drag i mina morföräldrar så jag e väldigt tveksam om dom skulle uppskatta det. Mormors förslag var först att vi skulle fira dom på en pizzeria, det kanske kan säga er lite om dom. Nu har jag tjatat mig till ett riktigt resturangbesök iaf. Hade varit kul att kunna överlämna nåt till dom då som dom skulle bli lite paffa över å givetvis glada. Frågan är bara VAD?
    Lite ledsen över att det fanns så dåligt med kort, lånade mammas nyckel hem till mormor å morfar å har varit å rotat i skåpen. Hade varit mysigt med ett fotoalbum annars... Dom har ju det mesta i prylväg så att säga.
    Jag grunnar å grunnar men blir inte klokare för det...

  • Fresan
    Äldre 3 Jul 15:59
    #0

    Åh, vilka morföräldrar du har!
    Släng upp dem i en luftballong med en flaska champagne då..

  • Forsfo­rs
    Äldre 3 Jul 16:06
    #0

    När sambons farföräldrar firade 50 årig bröllopsdag gjorde vi i ordning en korg med godsaker till dem, vi la i en flaska cider, kex, ostar (måste göras strax innan man ska dela ut den alltså) deras favoritgodis, gott kaffe, te (kärleksblandning) etc, och det blev mycket uppskattat och de kunde ha det till senare och mysa med.

  • Jen78
    Äldre 3 Jul 16:50
    #0

    Fresan :
    Toppenidé, ska genast kolla om det går å fixa... Lär dom väl sent glömma iaf.

    Forsfors:
    Låter ju helmysigt, ska definitivt lägga fram förslaget till mamma. Tack!

Svar på tråden Vad ge morföräldrar i present på 50 årig bröllopsdag?