Slipp allt "doppande"...
Hej, Jag skulle vilja dela med mig av ett tips och råd som jag nyligen fått !
Jag hade bestämt mig för en ring i vittguld med en stor rosa Morganit från Efva Attling, men när jag väl var i hennes butik för att prova ut den så ändrade jag mig.... Jag har nämligen först tänkt blanda rött och vitt då förlovningsringen är i röttguld med 6 diamanter. Men jag hade även hört att man kan "doppa" sina rödguldsringar så att de skulle bli "vita".... men jag valde istället samma ring fast med röttguld. Jag kände att det skulle bli för avancerat med att varje år "doppa" förlovningsringen i vittguld eller att behöva doppa om vigselringen för varje år när det börja slitas av. Tjejen på Efvas butik förklarade för mig att det inte finns något "vittguld" utan att allt guld från början är rött och att det sedan "doppas" för att bli "vitt". Det betyder med andra ord att om man har en ring i "vittguld" så slits det av med åren och man måste (vilket är upp till var och en...) "doppa" den för att behålla den fina ytan. Låter det krångligt? Det tyckte jag så jag valde därför Dolce Vita Pink med röttguld för att slippa allt "doppande" .
Nu när ringen är köpt så har jag inte ångrat mig en enda sekund,den är UNDERBART SAGOLIKT vacker!
//Carola