• snart fru!

Side-Turkiet

Är det någon här som varit till Side i Turkiet?

Vi ska dit på bröllopsresa och skulle vilja ha lite tips på bra saker att göra samt ställen att se!

• Svar på tråden Side-Turkiet
  • Felice

Säger bara en sak....Pamukkale!!!!!

Jag var där med min dåvarande och det var supermysigt, på natten badade vi utomhus i kalkstensformationerna som är fyllda med varmt vatten och sedan hade vi sex utomhus i vattnet.

• snart fru!

O, la, la! Låter som en höjdare! ;)

• Felice

Japp, det var häftigt även om sex i vatten är lite bökigt. Faktum är att vi faktiskt såg ett annat par ha sex samma kväll.

Synd att det inte var min M2B jag var där med bara....

• Jema

Ja, Pamukkale är fint!

Vet dock inte om jag skulle bada där efter allt det sexet som folk haft på den "turistatraktionen".
    Lite synd!

Jema

• Elin1

*Skrattar lite åt Felices kommentar*

He he

• Felice

"Lite synd?" Varför då?

Badar du inte ute i sjöar heller?

• lenaelena

Vet ej om nakenbad är tillåtet i Turkiet, men med tanke på religionens starka inflytande där och kvinnans roll tror jag inte detta är någonting att rekommendera. Fängelserna kanske inte är så mysiga i Turkiet som i Sverige.
    Har ej varit själv i Side men träffat personer som jämfört Side och Alanya till Sides fördel.

• Felice

Vi badade inte nakna, jag hade bikini på mig när vi gick dit. Men i vattnet åkte byxorna av och sedan hade vi svårt att hitta dem. ;)
    Det var mörkt ute och ingen som såg oss.

Och om fängelserna i Sverige är mysiga vet jag inget om, men jag tror att du överdriver lite om du tror att man hamnar i fängelse för att man visar sig naken. Jag har varit i Turkiet 3ggr på semester och sett folk som badat i princip nakna (topless i ministring) utan att någon har lyft på ögonbrynen.

• östermalmsbrud 2004

Jag har varit i side flera gånger, åker dit varje år,. Har bara positiva saker att säga om side.

• Felice

"östermalmsbrud 2004"

Hur stort är Side? (åker själv till Marmaris om två veckor)

• lenaelena

Hej Felice, jovisst, men det är STOR skillnad på att bada topless i string på en big turistbeach mot att ha sex i vattnet i Pamukkale, eller hur?

• Felice

lenaelena

Inte på det sättet som vi gjorde det.

• östermalmsbrud 2004

Det bor väl ca 13 000 invånare där.
    Det finns olika hotell i olika prisklasser, beroende på läge, förra året då vi åkte så bodde vi på hotell Tropic, ligger direkt vid stranden. Dom har även en bra restaurang och bar också. Där jobbar det skandinavisk personal också.

Al Remu(tror jag det stavas ) är också ett jätte fint hotell, har bott där själv en gång, men det är privatägt av en turkisk man, så jag vet inte vart, om dom har nån hemsida. Där bor det bara tyskar och holländare, men jag känner honom som äger hotellet så jag brukar ringa och kolla om det är ledigt innan vi åker, ligger direkt vid stranden, dom har också egen restaurang och disco på kvällen.

Det finns 2 stränder i side - västra stranden och östra stranden, båda är ca 5 km långa med finkornig sand och långgrunda.
    Den västra är mera livlig med vindsurfing, bananbåtar m.m.
    Vid den östra så är det lite lugnare, där är det både bofasta och turister som badar.
    Två bra discotek är Oxyd, tar ca 2000 personer, med öppet tak och pool, dock är inträdet ganska dyrt där, bara turister där, men väldigt fräscht och stort.
    Moonlight ligger inne i side centrum nere mot vattnet, där är det både bofsata och turister, kommer inte i håg vad inträdet gick på eller om det var gratis, men betydligt billigare där.

Om ni bor i lägenhet så kan jag rekommendera att åka och handla på ett matvaruhus som heter Migros, ligger ca 6 km från side, går bussar dit också. Mycket mycket billigare att handla mat och sånt där. Där är det nästan bara bofasta som handlar.

I manavgat som har dom marknad varje måndag, torsdag och lördag, ligger ca 5-6 km från side också, dom har allt från tavlor, till kläder, fast mycket skräp också.

Aqua water planet 3 km från side är ett vattenland med flera rutchbanor och pooler.

I antalya så finns det ett delefinarium, har dock inte varit där själv än det får bli nästa gång vi åker dit.

Det är bara att fråga om du vill ha svar på något, hoppas ni får en trevlig resa.

• Elinore 23/9-06

vi förlovade oss i Side... jäättemysigt...(säger opartiska jag..):)

• fashiongirl

själv har jag aldrig varit i Side men dock i Alanya 3 ggr och jag fullkomligt älskar det. Men som bröllopsresa så är nog Side bättre eftersom det ska vara betydligt finare. Alanya är en jättestor stad, där det inte allt är uppbyggt för turister om ni förstår. Det är det som jag tycker är väldigt roligt att man kan hitta små cafebarer där faktiskt befolkningen själva sitter. Så en tur till Alanya rekommenderar jag om man vill se lite mer av det riktiga Turkiet. Vill ni göra någon utflykt så är halvdags turen på floden Manavgatt väldigt trevlig.

Hoppas ni får en bra resa

• snart fru!

Tack för alla förslag, det är perfekt att ha lite idéer på vad man kan göra när vi kommer dit! :)

Svar på tråden Side-Turkiet