• honungen

Sömmerska Göteborg/ Kungälv

Är det någon som vet om en bra sömmerska och som är någorlunda rimlig i pris i Göteborg eller Kungälv. Jag hade en i Kungälv, men hon hade fullt upp. Sen finns det i Mölnlycke eller i Borås, tycker att det är lite långt att åka.
    Sen finns det ju skrädderiverkstan som jag i och för sig inte varit på än.
    Hilfe

• Svar på tråden Sömmerska Göteborg/ Kungälv
  • Labulina

Jag fick min klänning (kjol) upplagd och nertagen i livet på Wertis i Linné. Batalade 500:- för det, snabb service och en mkt trevlig sömmerska. Hon har dock semester hela juli.

• Porla

Jag har hört att det har öppnat ett skrädderi i Gula Komarken. På hörnet mot Vikingatorget och bron.

Annars vet jag att det dyker upp sömmerskor i Göteborg om man googlar.

• Blivande Jacobsson

Den i komarken ska vara bra, han har tydligen jobbat länge och ska vara rätt billig dessutom. Ska själv vända mig dit.

• honungen

Tack för svaren! Gula komarken?! Det har jag inte ens hört talas om, men min pojkvän vet nog var det ligger. Ja varför inte, det har jag inte tänkt på att en man kan sy en bröllopsklänning.
    När skall ni gifta er? Och var?

• Jennan

Vill oxå få tips i gbg...=)

• honungen

Skrädderiverkstan & Erionora är 2 st som fått bra betyg i gbg.

• honungen

Några mer förslag på sömmerska/ skräddare??

• Miss N

Jag var på Skrädderiverkstan idag och lämnade in min klänning för uppläggning...billigt 280 kr i timmen (och så får jag halva priset med Enjoy rabatten). De hyrde också underkjolar för ca 250 kr (hyrt min på Ramonas för 500 kr ). Hon som lägger upp min klänning har jobbat på Ramonas. Tror detta blir bra.

Svar på tråden Sömmerska Göteborg/ Kungälv