• teddie

Mingel och tilltugg???

Hej!
    Hur gör ni som gifter er på dagen, vi gifter oss 1400 och efter det åker gästerna till lokalen under tiden vi blir fotograferade. men.....vad gör gästerna då? minglar de omkring och äter kaffe och kaka? eller tar man bara bål och nåt littet tilltugg för senare blir det ju mat och kaffe och kaka....behöver lite tips tack.

• Svar på tråden Mingel och tilltugg???
  • Pans

Bjud på mousserande vin och kanske lite snittar eller annat tilltugg som exempelvis jordgubbar.

Medan de väntar kanske de kan få gå en kort tipspromenad som handlar om er.

• fashiongirl

mingel låter väl bra, tipspromenad kanske, skriva i gästbok, fotografering av gästerna....

beror väl på hur länge ni tror att ni kommer vara borta. om det inte är mer än en timme tycker i allafall jag att lite champange snittar, jordgubbar skulle räcka. Gästerna roar sig nog bättre själva än vad många tror, det blir ju inge bra om det blir stressigt med ngt för att ni kommer.

• teddie

men vad tycker ni om att det ska vara kaffe och kaka, för efter maten blir det ju oxå kaffe och kaka och sen till dansen blir det tårta coh kaffe...blir det inte lite mycket? men om man har snittar har man förrätt sen ändå? tack för era svar

• Jenny i England

Vi har ungefär samma problem och mamma tyckte absolut kaffe då, men jag tycker personligen att champange och snittar är trevligare och lite exklusivare. Lättare att mingla med champangeglas än kaffekopp

• teddie

hej igen. jennie i england hur många timmar har ni innan maten serveras? vi har 2,5 ca....så gästerna vill kanske ha ltie kaffe då...

• Pans

Om jag förstår dig rätt så har ni 2.5 timmar mellan vigsel och middag. I så fall tycker jag absolut att ni ska satsa på mousserande/champagne och lite snittar. Det behövs nog både lite festligt bubbel för att hålla stämningen uppe och lite att fylla magen med.

Personligen tycker jag inte att kaffe och kakor låter som en bra inledning. Mer som en bra avslutning.

Men under 2.5 timmar så tror jag att gästerna behöver mer underhållning än bara mat och dryck. Kanske er toastmaster kan hitta på en rolig frågesport om er eller nåt liknande?

• Jenny i England

Teddie:
    Vi kommer att ha ungefär 2 timmar, men då ska gästerna tipsprommenera sig till festen från kyrkan genom Visby. När de sedan kommer fram så ska det minglas lite. Det var då mamma sa att folk kommer att vara kaffesugna, men jag håller med föregående talare om att jag tycker det är mer avslutning och inte så festligt. Så lite bubbel och trekantiga engelska smörgåsar kanske passar då, jordgubbar också... vill gärna ha förslag på annat litet man kan bjuda på!

Svar på tråden Mingel och tilltugg???