• Bröllopstokiig

Min blivande svåger stöter på mig

Jag har ett problem och jag behöver verkligen hjälp att veta vad jag ska göra. Det är så att min syster ska gifta sig i augusti med en man hon har varit tillsammans med en längre tid. Jag är singel och har tillsammans med den blivande brudgummen alltid haft väldigt roligt. Problemet är att han på senare tid börjat flirta med mig. Jag förträngde det först men efter att vid flera tillfällen kommit med sexuella anspelningar och vid ett tillfälle försökt kyssa mig har jag insett faktum. Jag känner mig oerhört sexuellt attraherad av honom men har naturligtvis avspisat varje invit. Vad ska jag göra? Ska jag berätta för min syster?

Hjälp mig!

• Svar på tråden Min blivande svåger stöter på mig
  • Bröllopstokiig

Hej Karin!
    Personligen tycker jag inte att du ska berätta för din syster,för hon kanske kan ta illa upp och tro att du är intresserad av honom.
    Men samtidigt är detta svårt för hon förtjänar ju att veta hur hennes blivande make beter sig.
    Ni har ingen gemensam vän som känner dig ,din
    syster och hennes blivande som du har förtroende för?
    Hoppas att det löser sig på allra bästa sätt!
    Kram//Anna

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Säg åt honom att lägga av!! Personligen skulle jag bli väldigt arg om min blivande stötte på syrran och jag inte fick veta det. Jag skulle berätta det.

• Bröllopstokiig

Vänta med att tala om det för din syrra och säg åt honom på skarpen.
    Om han fortsätter kan du ju börja fundera på att tala med henne innan de gifter sig, hon måste ju få veta vilken typ av karl hon gifter sig med!

• Bröllopstokiig

Jag skulle inte börja med att berätta det för min syster.
    Jag skulle ställa honom mot väggen och fråga vad han EGENTLIGEN vill.
    Jag brukar vara lite provokativ så jag skulle förmodligen vara lite rå i munnen och fråga om han var ute efter att ****** mig samtidigt som sin blivande fru. Eller vad?

det är inte ovanligt att killar reagerar med att påstå att det är den andre som har börjat. Således kan han påstå att det är DU som flirtat och att han bara skojjat tillbaka. Låt han skylla på vad han vill bara det upphör.

Sedan är ju frågan.. Är det fler han gör så här med? Kolla upp lite om du kan innan du går till din syster..

• Bröllopstokiig

När blivande brudar här på forumet avslöjar sina hemliga förälskelser i arb.kamrater, före detta pojkvänner o dyl, så är vi alla jätteförstående och de flesta av oss försöker stötta och hjälpa personen ifråga att förstå sina känslor. Oftast är det väldigt psykologiskt - typ; Att gifta sig och dela hela sitt liv med ngn är ett stort steg, du är nog bara lite förvirrad just nu, osv.

Men när en kille är likadan (kanske?) ska han praktiskt taget hudflängas? Bara en fundering appropå andra trådar ang. manligt o kvinnligt här på forumet!

• Bröllopstokiig

Jag håller tummarna för att det är hans bröllopsnerver!!

En kompis till mig råkade dock ut för samma sak, men hon var inte ett dugg attraherad av honom. Senare tog mannen ut skilsmässa, för han hade hittat en annan sedan en tid tillbaka... Poängen (vilken inte är så lätt att förstå med tanke på att jag berättar som en kråka) är att han kanske inte borde gifta sig om han gör så?

Sedan vet jag hur svårt det är att hålla sig borta när man är attraherad av någon och får ett gensvar, så jag håller tummarna för dig också, och att du kan fortsätta vara stark och säga nej!
    Jag skulle dock INTE berättat det för din syster om jag vore du. Prata med honom istället!

Hoppas allt löser sig!

• Bröllopstokiig

Bara en tanke - det vet du väl, man håller ju med den som skriver! :)
    Nej, det finns säkert någon psykologisk skillnad, men det kan också vara så att man vilnkar problemet en aning. (Säger inget elakt om Karin nu, bara allmänt). Skulle blivande mannen skrivit in, och förklarat varför han gör så här, skulle vi nog varit mer förstående!

• Bröllopstokiig

Det är ju alltid lätt att vara klok när man inte befinner sig själv i din sitts, men jag skulle ganska säkert ifrågasätta den blivande svågern och undra vad sjutton han sysslade med och av villken anledning han vill gifta sig med min syster egentligen. Blod är tjockare än vatten och min systers lycka är betydligt viktigare än en flörtande svåger! Du måste visa att du inte tollererar hans sätt vare sig mot dig el din syster o att du är beredd att berätta för din syster om han inte lägger av.

• Bröllopstokiig

Det är ju alltid lätt att vara klok när man inte befinner sig själv i din sitts, men jag skulle ganska säkert ifrågasätta den blivande svågern och undra vad sjutton han sysslade med och av villken anledning han vill gifta sig med min syster egentligen. Blod är tjockare än vatten och min systers lycka är betydligt viktigare än en flörtande svåger! Du måste visa att du inte tollererar hans sätt vare sig mot dig el din syster o att du är beredd att berätta för din syster om han inte lägger av.

• Bröllopstokiig

Kan du inte tala med honom enskilt. Man behöver ju inte skrika åt honom och lägga av utan i stället ha ett samtal. Om han nu blir din svåger och ni alltid haft kul ihop så borde ni ju förbli vänner. Kan du inte förklara för honom på samma sätt som du sagt nu vad du märkt och kanske till och med "erkänna" att du tycker han är trevlig på alla sätt och vis MEN att han nu är tillsammans med en annan som till köpet är din syster? Undrar om man inte kommer längre på den approachen? Då borde du få ett ordentligt svar och inte ett "taggarna utåt"-försvarstal.

Du kan förstås se hur han beter sig mot andra tjejer oxå men han kanske bara är en stackare som råkar vara lite förtjust i er båda och är förvirrad...

• Bröllopstokiig

mycket att tänka på...vilken röra.
    jag skulle nog inte vilja att min syster gick och gifte sig med honom . det bådar ju inte gott dvs.
    hur känner du själv inför det ! Kan du stoppa undan dina heta känslor när dem väl gifter sig.
    skulle du vilja gifta dig med en karl som håller på att förföra din syster?
    Jag personligen anser att din syster ska få veta...hårt, ja kanske men ärligt och jag skulle nog vilja att min syster talade om det för mig även om det svider...

Svar på tråden Min blivande svåger stöter på mig