• cam_

Hjälp, 4 dagar kvar, sönderbiten av knott!

Efter en trevlig midsommarkväll vaknade jag upp med 24(!) inte lika trevliga knott -myggbett i ansiktet, och på lördag är det bröllop. Kliar nåt så vansinnigt, har köpt allt som finns att tillgå på apoteket men inget verkar hjälpa, så nu är jag desperat. Någon som har nån huskur mot myggbett eller vet hur lång tid det brukar ta innan dom försvinner?! :(

• Svar på tråden Hjälp, 4 dagar kvar, sönderbiten av knott!
  • Karin78

klia inte!!!
    tea tree oil?

hydrokortison (var försiktig i ansiktet, och absolut inte nära ögonen)

• Ängeln i rummet

Aj då, känner igen det där..
    Mina myggbett brukar försvinna på att par dagar, om jag kan låta bli att klia på dom! Det är det värsta du kan gör..

Sitter här själv med fina 11 stycken i tinningen.. vilket kalas de måste haft på midsommarafton..

Lycka till!

• Blåklinten

Alovera gel kanske kan hjälpa.
    Ställ den i kylen först så blir den kall och de kliar kanske inte lika mycket.

Hoppas dom försvinner till din stora dag, lider verkligen med dig !!!

Lycka till !!

• loisa

alsolsprit på kvällen innan man går och lägger sig, så går klådan ner = lättare låta bli att klia= svullnaden går ner fortare.

• Titrania

Nåt som mamma alltid hade på våra myggbett när jag o brorsan var små, är ättiksprit! O det hjälper! :)

• Frugus - fd silje21

Jag brukar sätta iprengel på myggbetten så slutar de klia. Använd dock inte mera än vad man får enl förpackningen!

• Ananas

Du kan även ta en antihistamintablett (samma som de som man tar för allergi)

Det får ner svullnaden och klådan.

• cam_

Tack för alla tips, ska nu ner til apoteket och storhandla, får hålla tummarna att de försvinner till lördag!

• Ängeln i rummet

cam_:
    Hur har det gått med dina knott?
    Hoppas du klarat av att inte klia..
    Ha en härlig dag på lördag!

• Miss N

Krossa alvedon och blanda med lite vatten och smeta på. Sitter själv med ett 30-tal knottbett nu och har bestämt att inte åka till stugan 2 veckor innan bröllopet (som är om 4 veckor).

Svar på tråden Hjälp, 4 dagar kvar, sönderbiten av knott!