• Sarge
    Äldre 27 Jun 07:54
    13297 visningar
    22 svar
    22
    13297

    Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!

    Hej !

    Jag är orolig...

    Jag har börjat tappa hår, helt plötsligt & jag vet inte varför ?
    Någon som har några idéer ?
    Vem ska man kontakta ?

    jag har ett långt, tjockt obehandlat hår....använder inga "kemikalier" i håret utöver schampoot..äger ingen hårtork & har aldrig färgat håret

    Det lossnar skitmycket hår när jag borstar det & jag är skitnojjig för att tappa min "enda tillgång"....

    Hjälp,
    Sarge

  • Svar på tråden Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!
  • pepper­oni
    Äldre 27 Jun 08:02
    #0

    Med jämna mellanrum förnyas håret så att man tappar extra mycket hår, men jag tycker att du bör beställa en läkartid så att de kan kolla upp dig lite. Håravfall kan ju även bero på stress, ändrade matvanor, och ifall man har underproduktion av sköldkörteln. Jag tappade också massor med hår en tid, trodde nästan att jag skulle bli skallig.. Läkaren sade att "du ska inte tänka så mycket på det, det blir bara värre då", men det är inte så lätt.. Men för mig var det just sköldkörteln som krånglade, så då jag fick medicin för det upphörde mitt håravfall. Hoppas att det ordnar sig för dig! Kram!

  • Sarge
    Äldre 27 Jun 08:05
    #0

    Hej pepperoni !

    Hur upptäckte dom detdär med sköldkörteln?
    Genom blodprov?

  • pepper­oni
    Äldre 27 Jun 08:17
    #0

    Jepp! Det var genom blodprov. Har man underproduktion av sköldkörteln kan man också få andra symptom såsom att man blir trött, frusen eller går upp i vikt trots att man inte har så bra matlust.

  • Aprico­s
    Äldre 27 Jun 13:45
    #0

    hej jag vet att om man går igenom ett trauma typ skilsmässa eller att man förlorar jobbet mm kan håravfall vara en reaktion på detta och det kan gå ca ett halvår efter chocken innan håret lossnar.

  • loisa
    Äldre 27 Jun 13:47
    #0

    Du har inte nyligen fött barn? Då tappar man ofta riktigt mycket hår.

  • smul
    Äldre 27 Jun 14:23
    #0

    Det kan vara bra att kolla upp med en läkare om du inte får bukt med det. Men det kan vara så enkelt som att bu bara kan gå till apoteket och köpa B-vitaminer (beroende på HUR mycket hår du tappar).

  • Mrs W 2b
    Äldre 27 Jun 14:52
    #0

    Jag har en kompis som tappade mycket har, och det visade sig att hon hade zinkbrist.

  • Sarge
    Äldre 27 Jun 14:56
    #0

    Hej alla !

    Nope, har inte fött barn & inga trauman....

    Jag har börja käka vitamin/mineraltabletter för 4-5 dagar sedan ...ska se om det hjälper
    Men det lutar väl åt att kolla med farbror doktorn.....man vill ju inte vara flintis på sin bröllopsdag !! :-d

  • Sarge
    Äldre 1 Jul 11:10
    #0

    Ska till frissan imorrn & han ska kolla om han ser något konstigt & sedan fick jag tid hos läkaren den 7:e juli, så då tar dom sköldkörtelprov mm.

    Hoppas någon hittar vad som är fel....

  • r78ks
    Äldre 1 Jul 15:40
    #0

    det är antagligen så att du är en stressad brud och det kan ha med det att göra, stress framkallar massor med konstiga saker..

    det är dock jättebra att kolla med en läkare så att de kan ta ett prov på sköldkörteln, den hade jag med problem med ett tag. se till att ta ett graviditetstest också.........

Svar på tråden Håravfall !! HJÄÄÄLP !!!!!!!