• MrsBolt

Vad tycker ni om vit smoking??

Hej!
    Min kära M2B har sagt att han vill jättegärna ha en vit smokingjacka med svart fluga och svarta byxor till vårt bröllop. Vad tycker ni om det? Jag känner mig lite tveksam för jag tycker det kanske är lite "gubbigt"?
    Jag ska ha en svart klänning med vita inslag så i och för sig kanske det är häftigt med min M2B i svart och vitt oxå?

Villrådig!!
    MrsBolt

• Svar på tråden Vad tycker ni om vit smoking??
  • Jema

Personligen tycker jag att det är lite "gubbigt" och även lite 80-tal över vit smoking.
    Men som sagt, det är bara min åsikt.

Jema

• Mrs W 2b

Nej, nej, nej, om jag ska vara helt arlig. Jag tycker att det vore mycket snyggare med en helsvart smoking. Tank pa fotona...

• MrsBolt

Ja, jag säger ju det till min käre M2B att det är helt gubbigt och 80-tal. Jag måste se om jag kan få honom att ändra sig. Svart smoking är fint tycker jag om han nu måste ha smoking....
    Själv skulle jag vilja se honom i en frockcoat. Får väl köra med övertalningstaktiken...

• StinaS

Fast jag tycker att om han gillar det så kan han väl få ha det! Det är väl hans bröllop också.

Det är ju den killen, med den smaken, som du har valt. Har det någon betydelse vad andra tycker?

• Vendela & Carolina

Jag skulle inte känna mig fin och bekväm om någon annan valde kläder åt mig, jag skulle inte känna mig fin och bekväm heller om min partner kritiserade mitt klädval på mitt bröllop.
    Förmodligen är vit smoking det finaste din blivande kan tänka sig. Då kommer han också bli superfin i det!

/Carolina

• _koko_

Jag var väldigt inne på att min sambo skulle ha frack el dyl förut, eftersom det är det jag tycker är snyggast, men sen var vi bjudna på ett bröllop med valfri klädsel förra sommaren. Han fick för en gångs skull välja kläder helt fritt (eftersom det inte fanns någon klädkod), och hade på sig en spännande kreation som jag kanske inte var helt förtjust i...
    MEN, han var jättesnygg i det ändå, för det var ju han som hade valt det! Han hade tagit på sig det snyggaste han kunde tänka sig, och det gav mig verkligen en tankeställare.

Ska vi gifta oss är det ju VÅRT bröllop, inte MITT, och då måste han naturligtvis få ha på sig något som han tycker han är snygg i!

Så jag är nog mest inne på StinaS och Vendela & Carolinas linje.
    Oftast kan man ju kompromissa, om du vill bestämma vad han ska ha på sig kan väl han få bestämma din klänning? ;)

• MrsBolt

Stina S, Vendela & Caroline...
    Ni har helt rätt!!! Varför ska jag bestämma vad han ska ha på sig? Det är vårt bröllop inte mitt. Och nej, jag ska inte bry mig om vad andra tänker men jag tycker ändå att det är lite gubbigt och 80 tal med vit smoking. Men jag har faktiskt inte sett honom i det och han blir säkert snygg i det! Jag älskar ju honom som han är med eller utan vit smoking. När vi träffades blev jag lite förskräckt när jag såg att han hade ett par leopardskor och tänkte "hjälp vad är detta". Men nu tycker jag faktiskt att dom är riktigt balla och han är helfräck när han klär upp sig och skojar till det med dom där dojorna. Så ni har rätt. Han ska självklart ha vad han vill!!
    Tack för att ni fick mig på rätt spår igen!

Lycklig,
    Han har faktiskt valt min klänning...!!

• _koko_

Roligt att han fått välja din klänning (under förutsättning att du känner dig fin i den förstås, men det förutsätter jag)!! :)

• Majlo

Jag tycker det låter coolt med vit smoking

• drea

Min kille skall ha smoking, fast svart med en ivorymönstrad väst och en aprikosfärgad fluga. Det blir nog bra hoppas jag!

• _koko_

Ojojoj, vilket otroligt smart inlägg jag fick till där... Sorry.

• maho0822

Inte gubbigt, min blivand kommer att vara klädd så han fyller 27 samma dag som vi gifter oss....

• Chopper

Coolt!!
    Tänk vad snyggt han kommer bära upp det när han valt själv och känner sig stilig!

Min blivande skulle först ha helvit smoking men det blev helvit med frockcoat istället! (och vita ormskinnsboots, han var väldigt bestämd med det....) :)

• halstabletten

Jag tror nog att det kan bli fint med vit smoking, såvida han inte är typen som spiller såsen på skjortan, så att säga ;)

• Mama

Hallååååååå???

Är det ingen som fått med sig att 80-talet är hett??

• TiinaH

Låt killen klä sig i det han vill. Det är ju hans bröllop också. :)

Svar på tråden Vad tycker ni om vit smoking??