• Bröllopstokiig

Vackra platser nära/i Roslagen

Hejsan!!!

Vi söker en mysig herrgård/slott/kursgård eller liknande, nära vatten där det ska finnas möjlighet för övernattning till drygt 75 pers.

Har ni även förslag på liten, mysig kyrka i närheten vore vi tacksamma.

Tack!!! /Totta

• Svar på tråden Vackra platser nära/i Roslagen
  • Bröllopstokiig

Singö Kyrka ute på Singö (bilväg) och Grisslehamns "stadshotell" kan väl vara ngt. Jättemysig övernattning och många bröllopsfester har de arrangerat. Personalen trevlig. Singö kyrka är en gammal mysig träkyrka.

• Bröllopstokiig

Grisslehamns "stadshotell" heter hotell Havsbaden och har en hemsida: www.hotell-havsbaden.se/

Singö kyrka är en av väldigt få träkyrkor som överlevde ryssarnas härjningar på 1700-talet. Det finns också ett mysigt litet kapell i Grisslehamn på gångavstånd från Havsbaden.
    Mer om Roslagskyrkor, samt bilder finns på:
    www.roslagsfamnen.nu/kultur/kyrkor/kyrkor.htm

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag kan varmt rekommendera singökyrka, gifter mig själv där i juni. Grisslehamns kapell tycker jag däremot känns lite för enkelt där det ligger precis på vägkanten. Jag tycker att vägen till singö från grisslehamn är så otroligt vacker att den väger upp resan.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Det finns dessutom ett litet vandrarhem i Grisslehamn för dem som inte vill bo så dyrt bara en kort promenad från hotell Havsbaden.

Berätta vilket det blev till slut.

Nyfiken!

• Bröllopstokiig

Du har ju också Bergby gård vid Väddö kanal i närheten av Trästabron, kursgård som ägs av SAP tror jag. Inte långt därifrån finns en jättefin medeltidskyrka som heter... ja vad heter den... Jag får nog återkomma om det.

• Bröllopstokiig

Jag tror att det är Häverö kyrka som Johanna tänker på. Bergby gård är numera privatägt. Telnr. är 0175- 31255, jag har själv varit i kontakt med dem angående bröllopsfest.

• Bröllopstokiig

Just det! Tack Erika!

Svar på tråden Vackra platser nära/i Roslagen