• Lina3

Löshår med clips! "clip-on"

Ni som söker med ljus&lykta efter liknande produkt som Tv-shop sålde för några år sedan. Nu finns det igen!!
    Kolla denna sidan
    www.happyhair.se/index.php

Kostar ca 1500:- att få en hel förlängning.
    Men jag har själv beställt och är SUPERNÖJD!!! Det ser väldigt naturligt ut, är kanonfint och man kan göra ALLT med håret!

*glad*

//L

• Svar på tråden Löshår med clips! "clip-on"
  • Antonsflicka

Har funderat själv på att göra förlängning med clips men är lite orolig.
    Sitter det bra?
    Jag har rätt så fint hår som ofta gör att vanliga hårspännen har svårt att "sitta still" så att säga.

• Gloriousgirl

Jag vill också veta mer om hur håret känns, hur det fungerar och om det ser naturligt ut? Kan man färga håret?

Berätta allt...;)

• Antonsflicka

Ingen som kan svara på min fråga???

• Tvillingmamma

Antonsflicka.
    Jag gillar att lösa problem, har funderat lite på ditt.
    Sätt lim på hårspännet på insidan. (låt limmet torka!!!) innan du sätter det i håret.
    (Alternativt klipp dit en bit papperstejp.)

Eller tupera ditt hår (under där förlängninen skall placeras) +spraya.

Har du mucket mjukt och flygigt hår kan det hjälpa med "Fudge" (hos frisörer), det klibbar till håret lite.

Om du vill ha förlängning i ditt hår, tänk på att ju längre förlängning, dessto tyngre.(Glider lättare ur ditt eget hår..)

Vad sägs om en "Alligatorklämma" med löshår fastsatt? Sätt ditt eget hår i en tofs under med en vanlig gummisnodd. Då skall det mycket till att klämman faller ur....

Lycka till!

• Antonsflicka

Tvillingmamma: Skönt att du tycker om att lösa problem =)
    Känns jättebra att veta att det går att få det att funka.
    Har alltid velat ha långt hår & har äntligen bestämt mig för att prova på förlängning med klämmor. Fick dock panik där ett tag när jag insåg att mitt hår inte var så klämm-vänligt =)
    Vet du förresten hur många clips- man sammanlagt behöver för en träns på ca 46 cm?

• Tvillingmamma

*?!*..
    Näe... Det gör jag inte, men fylligare ser ju finare ut än långt och "tanigt"...

Beror på hur tjocka clipsen är, och så på hårkvaliteten förstås...
    Vågigt ger ju sken av att vara "tjockare"..

vad är "träns"?...
    Du vill ha hela längden till att bli ca 46cm?..
    Bäst då att köpa clipsen i olika längder, alternativt klippa till den i efterhand då det sitter på huvudet.
    Annars ser det nog inte naturligt ut, med ditt eget hår i en längd över, och så förlängningen i en längre...

Clipsen kan du ju förstås sätta i olika höjder på ditt huvud, men jag hade nog satsat på en del olika längder...
    Kanske till och med i lite mörkare ton att ha "underst" för djupvision...

Lycka till!!

• iiika

Jag har hört att man även kan fästa löshår med lim - att t ex stylister använder sig av det istället för clips. Vet någon vad detta är för slags lim och var man kan få tag på det?

Tack!

Svar på tråden Löshår med clips! "clip-on"