Söker efter Säckpipemusik,nån som vet nån bra skiva?
Letar efter någon bra skiva med säckpipa och nyckelharpa med mera. Någon som vet någon bra skiva?
Letar efter någon bra skiva med säckpipa och nyckelharpa med mera. Någon som vet någon bra skiva?
Ingen som har koll på detta?
Puffar lite, jag vill också veta!
Det finns en kille som spelar det och mixar med modern synthmusik till. Han heter Martyn Bennet. Vissa låtar är jättefina.
Jag var på bröllop i Västerås den 1 juli nu i sommar. Då hade de en säckpipespelare och det blev väldigt pampigt! Vi skulle också gärna ha nyckelharpa eller säckpipa på vårt bröllop, men var får man tag på sådant här i Norrland???
Braveheart soundtracket är ju helt underbart!! & med massor av säckpipor dessutom.
Jag ville också ha det på det kommande bröllopet men får nog lägga ner iden ,väldigt svårt att få tag på det här hos mig,tyvärr...
Det finns ett band i Stockholm, de kanske kan tipsa om säckpipsskivor. De har en webbadress; www.sackpipa.nu
lycka till
Söker också, jag funderade på säckpipebandet som spelar i "Den ofrivillige golfaren" som heter Caledonian Pipeband, men jag har inte hittat något.
Han som ledde Caledonian Pipeband är samma kille som leder Säckpipsorkestern. Du hittar dem på www.sackpipa.nu
Lycka till!
tack, det visste jag inte