• Mamma Ninna

Söker efter Säckpipemusik,nån som vet nån bra skiva?

Letar efter någon bra skiva med säckpipa och nyckelharpa med mera. Någon som vet någon bra skiva?

• Svar på tråden Söker efter Säckpipemusik,nån som vet nån bra skiva?
  • Mamma Ninna

Ingen som har koll på detta?

• joan

Puffar lite, jag vill också veta!

• Elvy

Det finns en kille som spelar det och mixar med modern synthmusik till. Han heter Martyn Bennet. Vissa låtar är jättefina.

• Bodenbruden

Jag var på bröllop i Västerås den 1 juli nu i sommar. Då hade de en säckpipespelare och det blev väldigt pampigt! Vi skulle också gärna ha nyckelharpa eller säckpipa på vårt bröllop, men var får man tag på sådant här i Norrland???

• tina060708

Braveheart soundtracket är ju helt underbart!! & med massor av säckpipor dessutom.

Jag ville också ha det på det kommande bröllopet men får nog lägga ner iden ,väldigt svårt att få tag på det här hos mig,tyvärr...

• JHS

Det finns ett band i Stockholm, de kanske kan tipsa om säckpipsskivor. De har en webbadress; www.sackpipa.nu
    lycka till

• Bluebride2006

Söker också, jag funderade på säckpipebandet som spelar i "Den ofrivillige golfaren" som heter Caledonian Pipeband, men jag har inte hittat något.

• JHS

Han som ledde Caledonian Pipeband är samma kille som leder Säckpipsorkestern. Du hittar dem på www.sackpipa.nu
    Lycka till!

• Bluebride2006

tack, det visste jag inte

Svar på tråden Söker efter Säckpipemusik,nån som vet nån bra skiva?