• California Dreamin´

Tårta i Göteborg

Tjena Gbg-brudar!

Var beställer ni era bröllopstårtor ifrån och vad får ni betala?

Vill ha en sån där klassisk våningstårta...!

• Svar på tråden Tårta i Göteborg
  • Kanadensisk brud

Burgardens har billigaste tartorna i stan tror jag. 18kr/bit. Men da gors de av studenter och maste alltsa goras dagen innan om man gifter sig pa en lordag...

Jag bestallde fran Lasse-Maja bageri men vi hade bara vanliga tartor och i stallet for dekorationer i marspian sa hade vi slata tartor med rosenblad pa. Det var ganska lackert tycker jag sjalv :)

Vi betalde 18kr/bit for det men det hade blivit betydligt mer om vi ville ha vaningstarta. Vi stallde vara pa en stallning som vi hyrde fran David Bagare for 200kr.

• Lucky Bride

hej hej
    jag kan varmt rekommendera cake center i göteborg. de gör jätte goda bröllopstårtor tårtor och har hyfsade bra priser. kolla in de på www.cakecenter.net

• augusti2006

Petersèns gör jättefina tårtor, deras rpiser finns även på hemsidan (iaf sist jag kollade).

petersens.se

Har aldrig smakat deras tåror men däremot har jag och min man ofta varit där och köpt andra smarriga saker av dem, jättegott är det

• Blivande Jacobsson

Steinbrenner har stans vakraste OCH godaste tårtor tycker jag! Men billiga är dom inte... Ca 45:-/bit

• Mijau

finns en tårtbutik på nordhemsgatan i linne...vet ej nr på gatan eller telefon.nr men det kan ju inte finnas så många....

• Beajul

Tårtbutiken på Nordhemsgatan heter Engelska Tårthuset. Men de är inte så billiga, men de är fina att se på. Har inte smakat ngn från dem.

Vår tårta som vi skall ha gör en kompis och jag själva. Håller på en del med tårtor och därför tyckte jag det var kul att få designa vår tårta som vi vill ha den.

• kajsa263

Vi hade beställt från Burgårdens konditori och det ångrar jag inte idag.den var väldigt vacker och den var god och den kostade 628:- för 25 bitar vilket blir 25:-/biten vilket inte är dyrt.och dom hör av sig om dom kommer på något innan dom gör färdigt tårtan.

så ni som vill ha något gott prova dom ni ångrar er inte.det gjorde inte jag på min bröllopsdag den 16/8-05

• Blivande Jacobsson

Jag tycker personalen på Engelska tårthuset var lite "speciella"... Jag skciakde ett mail och fick ett svar efter ett par dagar men utan svar på frågorna jag ställt..! En vän ville beställa sin tårta där men ångrade sig efter ett möte där kvinnan bara suttit och fnittrat sig igenom allt :-O

• Bride2B..

åter igen rekomenderar jag Brogyllens Bageri... underbart goda... de kostar 30 kr/bit men vi fick betala mer eftersom vi ville ha en riktigt speciell tårta.... vi fick det till 5200 kr (detta inklusive blommorna).. tårtan var i 100 bitar, de gav oss 20 gratis bitar utöver detta, de köpte till lite egna grejer, använde en privat ställning som INGEN någonsin fått hyra tidigare, körde tårtan till festen när vi behövde den (de kom runt 11 på kvällen) de serverade den och var jättegenerösa med allt...!
    Åk gärna förbi till deras bageri och kolla på bilderna.. vår tårta finns med där, fråga bara efter den tårtan som de gjorde 3/9 för Julie & Marcus...
    Prata med Susanna och Ivar de är bäst...! :D

• Meddelande borttaget
  • rosenlina

förlåt,visste inte!:(

:(

• BlåvitÄngel

Om du vill ha något speciellt så gå in på Katies hemsida, hon har helt galna idéer... , jag vet inte hur hon ligger i pris men tårtor kan hon deffinitivt. www.katies-designpage.com

Svar på tråden Tårta i Göteborg