• Mamma Ninna

Vart/Hur hitta billig resa till Mallorca aug-06?

Är det förtidigt? vill ju kunna planera in kostanden, om vi överhuvudet taget har råd vill säga Jag funderar på vad som är billigast att ta flyget ner och boka hotell själv eller en paket resa. Är aug den dyraste tiden att resa, ska vi vänta lite längre fram på hösten? Hur länge är det bra väder där nere? Vill ju ha det varmt och gott Eventullt tar vi med oss barnen så därför hade vi tänkt oss typ Alcudia, hur tar man sig dit lättast och billigast från flygplatsen om man inte väljer en paket resa?

• Svar på tråden Vart/Hur hitta billig resa till Mallorca aug-06?
  • TexMex

ALLRA billigast blir ju att boka den i sista minuten eftersom augusti alltid är billigt att resa så, men jag förstår att ni inte vill vänta =)
    Kolla med lågprisbolagen och sen bokar ni hotell renare, men jag vet inte om det kan bli så mycket billigare än charter just till Mallis.

• Lillis2

Juni- augusti är dyraste perioden, så om ni vill komma undan lite billigare rekommenderar jag att ni åker i slutet av augusti eller i början av september, Vädret är bra hela september, så det borde inte vara något problem.

Nu är det några år sedan jag bodde på Mallis, så jag har bara pesetas i huvudet, men då kostade iaf en taxiresa från Palma till Alcudia ca 7000 pesetas, alltså ca 350 kr. Räkna med något liknande från flygplatsen, så tror jag att du ligger ungefär rätt.

Det finns ju buss också, men det blir ofta trångt och varmt och är kanske inte så kul med resväskor och barn. Dessutom är det ju inte säkert bussen stannar utanför hotellet...

Lycka till!

• Limegirl

Vi åker i år till Mallorca dock inte på bröllopsresa men billigast är det runt den 20 augusti då skolorna har börjat. Sen höjs priserna igen, inte med mycket, men ändå.

Svar på tråden Vart/Hur hitta billig resa till Mallorca aug-06?