• Vänersborgs Pia

gult hår...

Jag blonderade mig nyss med Schwarzkopf poly blonde L1 ultra men nu när det är klart är det gulaktigt :(
    Jag satt i 45 min nästan precis...
    För 1 år sedan färgade jag håret brunt, men det är nästan helt utväxt och det ska väl inte ha nån betydelse på det håret som inte har nån färg?
    Det är inte gulaktigt precis vid hårbottnen...

Men hur ska jag göra nu? Ska jag göra det en gång till?
    Vad ska jag då ta? Färgning eller ska jag ta blekning igen?
    Hur lång tid bör man sitta?

• Svar på tråden gult hår...
  • Callimillae

Gå hellre till en frisör. Det är lite riskabelt att bleka håret själv för många gånger, kan trilla av till slut...

• miks

Jag vet att håret brukar bli gult när man ej har i färgen tillräckligt länge. Det har hänt mig..
    Testa silverschampoo, det minskar det gula och kan hjälpa lite iallafall.

Lycka till!

• Princess Leah

Hej!
    Håller med, gå till en frisör så får du det bra gjort!
    Varför det är ljusare i botten är därför att det reagerar snabbare av hudens kroppens värme (hårbotten).
    Frisören kan ev bara nyansera det så att det blir mindre gult. Det görs med toning som är violet.
    Är det för orange-gult måste de nog bleka mer, men det beror ju förstås på vilken kvalit+é du har på håret.
    Lycka till!

• Hej baberiba

Har en jobbarkompis som färgade sitt hår mycket själv och hennes hår ramlade av. Hon blev helt flint. Idag ett antal år senare så har hon ett långt fint brunt hår.

OBS!! Hon färgar inte sitt hår mer...det enda hon gör är klipper det.

• Zyrzan

Det finns lila toning som man kan göra själv, det gör jag med jämmna mellanrum för att få en askton på håret. Den finns att köpa hos frisören och är av Wella. Colour refresh nått. Liten silvrig burk. Finns i silverblå och violet!!! Kostar knappt hundra kronor och räcker till fler gånger. mer effektivt än silverschampo men som jag använder som komplement.

• Marlean

Gå till en frisör och gör om det samt använd Matrix schampoo So Silver vilket hjälper till att ta bort gult och oranga toner ur håret *är skrämmande klarblått bara*

• Vänersborgs Pia

Ang silverschampo, hur mycket gult minskar det?

• joer

Gå till en frisör annars finns risken att det blir värre om du själv försöker igen.

• Popcorn

Vänersborgs Pia: Jag har varit med om något liknande även om jag inte blev knallgul direkt - bara lite... .

Jag använde silverschampo (L'oreals som finns hos frisör) och visst fungerar det. Du ska dock inte förvänta dig några underverk på en gång. På mitt hår gav det inte alls lika snabb effekt som jag trodde, men efter någon veckas regelbunden användning insåg jag plötsligt att jag var rätt snyggt blond igen. Bli därför inte besviken om du efter den första tvätten inte ser någon dramatisk - eller ens någon tydlig - skillnad.

• Vänersborgs Pia

Att gå till en frisör är inte heller helt riskfritt, min kompis gick till en frisör för att blondera sin utväxt, det börja bränna massor i hennes hårbottnen så de va tvungna att ta ur medlet, när dem gjorde det tappade hon allt hår.

Jag har också färgat hos firsören innan och jag tycker det bränner mer hos frisören än när man är hemma och göra det.

Det jag vill komma till är att det inte finns någon som helst garanti för någon utav sätten.

Svar på tråden gult hår...