• Wasjac

Skofråga – var kan man köpa ”skoklister” mot hala skor

Hej alla glada! Har hört att det ska finnas en spray som man sprayar i skorna så de inte blir så hala när man har tunnstrumpbyxor. Någon som vet var man kan inhandla detta???

• Svar på tråden Skofråga – var kan man köpa ”skoklister” mot hala skor
  • Ojob

Gud, vilken bra fråga. Finns det sånt? Jag som har varit så bekymrad över mina skor och att jag ska halka och trilla i kyrkan. Kan det vara så bra att jag har oroat mig i onödan.

• sandraocherik

Vet inte var sprayen finns att köpa, men det har ju kommit en ny grej nu. En tunn, genomskinlig, självhäftande silikonsula som man lägger i skon. Denna förhindrar foten från att glida.
    Säljs bla på Åhléns och i en del skobutiker.

• BoIs

Hej Wasjac.
    Enklast är ju om du och din blivande make tar och kör sulorna på ett par sten plattor ett par tag fram och tillbaka så blir sulan lite uppkörd och ni halkar inte lika lätt. Fungerar utmärkt, och billigt är det oxså!
    Lycka till...

• Wasjac

Fast för mig är det just hälen jag är rädd ska halka, så då funkar ju inte ett sånt inlägg tyvärr :(

• Wasjac

Ska jag dra innersulan i skon mot stenplattor? Blir det inte fult då?

• Hej baberiba

Bols

Hon kan inte dra innesulan på asfalten..:D....Jag vet vad du menar du menar undersulan och klacken.

Wasjack undrar vad hon kan göra så att hon inte halkar med foten inne i skorna.

• BoIs

Nä, jag menade själva sko sulan,under delen. Bara ett par tag så blir det bättre fäste, det syns knappt, å andra sidan är det ju inte så många som kollar under skon...och det lilla som man ligger på knä i kyrkan syns det knappt...Du behöver ju inte ta på svart asfalt...Är du osäker så prova på ett par andra skor i garderoben.

• BoIs

Så tosigt det kan bli...men man kan behöva dra på smilbanden ibland...Det gör bara jobbet lite lättare:)

• Hej baberiba

Bols

Men jag tror att Wasjack menar att när man har nylonstrumpor på sig så blir foten hal inne i skorna hon vill att foten ska vara still inne i skorna. Hade man varit barfota i dojorna så hade man haft bättre fäste. Jag tror det är det hon menar och inte sulorna under till.....

• BoIs

Just inne i hälen har jag ingen aning men kanske det finns något tunnare antiglid tyg i någon tyg affär, ni vet sådant som man har under mattorna...Det kanske du kan klistra på INNE i skon just vid hälen?!

• Wasjac

Stämmer bra - sulan i skorna menar jag :)

Svar på tråden Skofråga – var kan man köpa ”skoklister” mot hala skor