• Sungirl

Bröstförminskning

Är det någon här som vill berätta om sin bröstförminskning och ge mig lite mod? Eller någon annan med samma bekymmer som jag?

Jag tänker göra en bröstförminskning, men gruvar mig så för operation. Allting på mig är litet förutom brösten och jag har alltid problem med nacken och axlarna.
    Önskar att jag kunde sälja dem till nån som desperat vill ha större

• Svar på tråden Bröstförminskning
  • Bäbba

Hej Sungirl!
    Gjorde min förminskning när jag var 17 (idag är jag 28) och det är något av det bästa jag gjort i hela mitt liv. Jag hade också stora bröst och led rätt mycket av det. Själva operationen gjordes inom landstingets regi av en på området erfaren kirurg. Själva operationen gick jättebra och det enda som gjorde ont efterråt det var när dräneringsröret skulle dras ur brösten och och när styngnen run bröstvårtorna skulle tas bort. Men den kortvariga smärtan var det helt klart värt. Jag börjar tyvärr glömma detaljerna men jag har för mig att jag hade sömmarna tejpade under några veckor och så hade jag alltid en rejäl BH på för att stödja. Hur som helst, när det väl var gjort och alla stygn borta och jag var back to normal igen var jag supernöjd. Så här 10 år efteråt är ärren betydligt mer osynliga dessutom och jag har inte haft några besvär med vare sig nacke eller rygg. Lycka till!

Svar på tråden Bröstförminskning