• DrF

Text till låt av Peter Lundblad ??

Hej!
    Trevligt på var det på BT träffen i tisdags, även om vi bara blev tre personer!
    Vi pratade om en sång som Peter Lundblad (tror jag) skrivit till sin dotters bröllop. Vad var det nu den hette igen? Har nån den som mp3 fil? Kommer inte ihåg vem av er som tipsade om den.

• Svar på tråden Text till låt av Peter Lundblad ??
  • skrattmåsen

Menar du "Ta mej till havet"

• VedumBrud

Nej, det är inte "Ta mig till havet". Han skrev en speciell låt till sin dotter när hon gifte sig. Men tyvärr vet jag inte vad den heter. Har försökt hitta den på nätet för dig,men tyvärr. Hoppas någon kan hjälpa dig. En idé är att gå till någon skivaffär och fråga dom. Mvh VedumBrud

• janos

1. Även utan sång
    2. Världen är ett vackert rum
    3. En kvinna och en man
    4. Septemberg
    5. Ta mej till havet
    6. Om jag skriver en kärleksdikt duett med Agneta Olsson
    7. Vill du bli min
    8. Jag tänker på dom ibland
    9. Bra värld - god jord
    10. Helst av allt (Marbella hamn)
    11. Farsan
    12. Vänta
    13. Evigt ung
    14. Ge apan i dej en chans
    15. När du älskar duett med Agneta Olsson
    16. Lika blå som dina ögon
    17. Var inte rädd

Känner du igen någon av hans titlar???

• BLF

Låten heter "Kom". Här är texten, så fin så jag nästan börjar gråta. Särskilt sista delen; "här är vi nu, vi är nästan inte rädda", så talande för hur det känns när man står framme vid altaret!

Sjöng den på en kompis bröllop i fjol, så jag har fina minnen av den. Fick noterna genom Peter själv, brudgummen ringde honom och fick noterna på posten efter några dagar. Lycka till!

Kom, vi kan gå till en plats där ingen ser oss. Kom, jag vill visa dig allt vi kan få och som våra liv vill ge oss, bara du möter mig.
    Känn hur hela skogen andas av förväntan. Se mina ögon min älskade, hör hur hela havet skummar ut sin längtan. Smaka på saltet, dofta din egen doft.

Kom, jag vill lära mig se med dina ögon. Vara ditt hjärtas slag. Kom, kan du tänka dig se med mina ögon och vara i mig ett tag.
    Jag måste inte veta, bara kunna känna dig som du är och som du blir när din älskade är nära, och du vågar bära allt som är bara du.

Du som jag lär livet av, har stillat mina vandringar. Och du som prövat mina gamla sanningar. Åh, jag älskar dig.

Här är vi nu, vi är nästan inte rädda. Här är vi du och jag. Här är vi nu, där vi är och vill bli sedda. Där vi låter natt bli dag.

Du måste inte veta, bara kunna känna mig som jag är och som jag blir när min älskade är nära, och jag vågar bära allt som är jag och allt som är du. Så kom, jag vill älska nu.

• Brud 20 aug

Vilken skiva kan man hitta den låten på?

• BLF

Säg det, du. Ingen aning, har den som mp3 på datorn och kommer dessvärre inte ihåg var jag fick ifrån.

• BLF

Var jag fick DEN ifrån, alltså...

• emmael

Åh snälla BLF, skulle du inte kunna maila den till mig? Hittar den inte på någon hubb.

• BLF

Tyvärr - filen är för stor för att skickas med hotmail...

• emmael

Ok. Jag får en annan emailadress om en dryg vecka med mer utrymme. Kan du maila så jag får din adress så kan jag påminna då? Snälla :D

• emmael

Eller om du har messenger - då är det bara att tanka påstår min kära fästman.

• BLF

Aha. Smart! Är inte den mest tekniska, men ska pröva!

• BLF

Du måste väl vara online för att det ska funka?!

Svar på tråden Text till låt av Peter Lundblad ??