• capri

Danmark eller Tyskland

Om två veckor är det dags för min del och nu i helgen har vi därför tänkt inhandla all alkohol.

Det står mellan att åka till Danmark eller till Tyskland. Det är dyrare att åka till Tyskland, så nu undrar jag om priserna verkligen är så mycket lägre att det jämnar ut sig? Någon som har erfarenhet av detta och i så fall var har ni handlat?

Mycket tacksam för svar!

/Något stressad midsommarbrud

• Svar på tråden Danmark eller Tyskland
  • capri

Puff puff!

Ge gärna tips på bra hemsidor där jag själv kan gå in och jämföra priser!

• naa

Om du åker till Tyskland så är ett tips att handla på Aldi. Har visserligen ett mindre sortiment men BRA priser. De finns även i DK. Hemsida vet jag inget om.

Men om jag inte har helt fel finns ett företag i Tyskland som heter Calles eller Calle (ev stavas det med K) de har vid ett par tillfällen skickat ut reklamblad här hos oss. Företaget finns nära Danska gränsen.
    Ska se om jag hittar en länk.

• 2/7-05

Hej

Vi var i Tyskland och handlade i måndags. Vi handlade till bröllopet men också en hel del extra till i sommar med alla grillfester och till längre fram, spriten möglar ju inte precis. Vi tyckte helt klart att det var värt besväret och pengarna att handla i Tyskland jämnfört med Danmark. Du kan kolla priser på www. scandlines. se (utan mellanslag) där har de hela sortimentet på Bordershoppen. Vi hade problem med det röda vinet då vi inte är så bra på det här med viner, plus att vi är kräsna när det gäller röttvin. Vi gick till vinhörnan på Border shoppen och där fick vi smaka på de viner som personalen tyckte skulle kunna vara något för oss. Vi hittade ett jättegott vin för 50 DKK/flaska.

• naa

Se där ja.. den hittade jag.
    www.calle.dk/

har inte handlat där själv men en jobbarkompis brukar åka dit.

• HippKarin

Hej!

Var och handlade i Tyskland nu i helgen. Hbg-Helsingör + färja rödby-puttgarden 795:- du får tillbaka 250:- om du stämplar in i puttgarden ´senast 3 timmar efter du stämplat i rödby. det är ca 40 mil t&r i danmark. Vi betalade ca 4 kr för flasköl Henieken 33 cl, Sofiero ca 3 kr st / 50 cl/burk. Mousserande jordgubbsvin 12kr/ fl.
    Bag-in-box San Tiago rött och vitt 60:-

Åk INTE till Calles!!!!

Vi var där först men det var sjukt trångt gick knappt att ta sig fram med vagnarna, och inte billigare än border shop. Vi skulle åkt dit direkt, dessutom var det mouserrande jordgubbsvinet,+ att vi inte hittade något portvin hos Calles så vi fick ta båda ställena. Mycket bredare gångar i bordershop och mycket bättre ordning. Öl på bottenplan, vin på mellanplan och längst upp mousserande, sprit, portvin mm. Glöm inte att fylla i en lapp som ligger vid kassan då slipper du panten. Hoppas att jag var till någon hjälp. Ps. Köp med er något att äta svindyrt på båten över, 250 Sek för två pasta med lite champinjoner.

• HippKarin

OBS! Aldi tar ej kort, vi försökte med det i helgen.

• naa

Ska tillägga att jag skulle själv hellre åka till Tyskland för att inhandla mitt drickbara.

• 2/7-05

Glömde säga att det är ingen större prisskillnad mellan Calles och Bordershoppen. Men Border shoppen har MYCKET bättre utbud och det är mycket lättare att hitta och mycket större. Plus om du inte talar Tyska är det svårt på Calles när vi var där i Oktober fanns det ingen personal som talade engelska eller danska.

• Hej baberiba

Jag skulle oxå välja Tyskland !

• capri

Tusen tack för alla era tips! Det lutar helt klart åt Tyskland!

Kramar
    /Misommarbrud

• naa

Då önksar jag dig en trevlig tripp dit =)

• juli2005

Åker man till Bodershopen så hinner man gott och väl med att handla det man behöver på tre timmar och får alltså 250:- tillbaka.

Svar på tråden Danmark eller Tyskland