• Bröllopstokiig

Panik! Bra frisör, smink och naglar i Västerås??

Hej!

Vi kommer att gifta oss i Västerås i augusti. Jag hade planerat att ordna frisyr, make up och naglar i en annan stad men har insett att det kommer inte att fungera praktiskt. Därför behöver jag hjälp med att hitta en bra frisör, make up (gärna på samma ställe) samt tips på var man kan få fransk manikyr (eller nu vad det heter) på naglarna, i Västerås.....

Jag vet att jag är ute lite sent, bröllopet äger rum i början av augusti.

Tack för all hjälp!!!

//Annie

• Svar på tråden Panik! Bra frisör, smink och naglar i Västerås??
  • Bröllopstokiig

"Våningen" vid Sigmatorget, ovanpå "Sega råttan" (om den godisbutiken finns kvar) tycker jag är kanon, dock lite dyrare. Jag vet ej om de sminkar, men det skulle inte förvåna mig om de kunde fixa allt.

• Bröllopstokiig

Hej Annie!

Jag har sett att Salong Självfallet här i Västerås ordnar med brudklädsel, håruppsättningar och make-up och naglar.
    (Jag brukar kika där varje gång jag går förbi men har ingen egen erfarenhet av dem.)

Det kanske kan vara något?

//Helena

• Bröllopstokiig

Hejsan,

Jag har bokat Salong Självfallet den 17/8,
    dom kommer att hjälpa mig med allt.
    Dvs, hår, smink och klädsel.

Fast det där med naglar vet jag inget bra ställe, men om du är intresserad kan jag kolla upp det.

/Erica

• Bröllopstokiig

Hej
    Jag hade också bokat på Självfallet. Men det kändes inte helt rätt, jag tyckte inte att jag hade blivit så speciellt bra bemött så jag bestämde mig för att byta frissa. När jag sedan hade bestämt mig för en ny så ringde jag till självfallet för att av boka. Det visade sig då att de hade slarvat bort min bokning. Tur för mig att jag hade tänkt byta inte nått vidare kul om jag kommit dit och jag ej varit bokad.
    /Ulrika 12/10

• Bröllopstokiig

Jag har aldrig varit där själv men ett ställe som säkert kan fixa både smink, hår och naglar är väl catwalk (på stora gatan, mitt emot arbetsförmedlingen). Jag ska själv gifta mig i Västerås om 3 veckor och har fortfarande inte bokat frisör, smink har jag tänkt fixa själv... men det är kanske lika bra att låta någon expert fixa det samtidigt som håret. Hade tänkt fixa håret också själv ett tag men insåg att jag nog inte är så bra på sånt...,-)
    Så det börjar bli lite panik här nu. Klänning hittade jag i a f äntligen en idag, på rea så jag slog till och köpte den. Jättevacker!

• Bröllopstokiig

Har ni hört talas om "Cut and blow"? Är de bra?

Det låg en annan frisör längre ner som började på S... någonting, mysig inredning hade de i alla fall. Har någon erfarenhet från "Ett strå vassare?"

/Annie

• Bröllopstokiig

Hej! När jag bodde i Västerås (eeeh, det är nu 4 år sedan...) så klippte jag mig alltid på Ett strå vassare. Var alltid jättenöjd, men det säger ju inget om hur de är nu. De var iaf alltid väldigt trevliga.

• Bröllopstokiig

Jag rekommenderar Klippt och Skuret (Stora Gatan) till håret och FACE Stockholm (mitt emot Centra) som sminkar.

• Bröllopstokiig

Klippt och Skuret är väldigt populära när det gäller bröllopsfrisyrer, sminkar också numera.

• Bröllopstokiig

Hej!

Tyvärr så var klippt och skuret fullbokade den tredje augusti... *suck*

Fler tips?

/Annie

• Bröllopstokiig

Även jag brukade klippa mig på Ett strå vassare när jag bodde i Västerås (och när jag pluggade och tillbringade somrarna med att jobba i Västerås och snylta på föräldrarnas mat och husrum...). Tjejen som klippte mig där hette Anne. Jag var alltid nöjd! Hur hon och de andra frisörerna är på att göra iordning brudar vet jag inget om, men jag minns att jag såg en brud där en lördag som jag tyckte såg väldigt fin ut.

• Bröllopstokiig

Hejsan Annie,

Har precis avbokat min tid hos Självfallet.
    Var till Sala förra veckan och hittade ett ställe som tar hand om precis allt, dvs naglar, ansiktsbehandling, plockning av ögonbryn, makeup, frisyr och klädsel.
    Och det sköna för mig är att det ligger närmare där jag kommer att gifta mig.

Lycka till Annie, nu är det inte långt kvar till Augusti.

/Erica

• Bröllopstokiig

Hejsan!

Nu har jag lyckats fixa till frisör plus smink. Jag kommer att fixa mig på Kidz & co, var och pratade med tjejen där och jag tror att det blir jättebra! Smink är inbokat på Face, vet någon om de fixar ögonbrynen också?

• Bröllopstokiig

Japp, Face fixar ögonbryn. No problem.
    Vaningen är bra pa naglar och har (är utomlands saknar lite bokstäver) men jag vet ine om de har smink där. Face är kanon pa det annars!

Svar på tråden Panik! Bra frisör, smink och naglar i Västerås??