Munsår
Jag gifter mig på söndag och idag vaknade jag upp med en svullen överläpp. Använder vectavir, någon som har ett hett tips?
Jag gifter mig på söndag och idag vaknade jag upp med en svullen överläpp. Använder vectavir, någon som har ett hett tips?
När munsåret väl brutit ut: Sluta använda vectavir! Då finns det bara ett alternativ för så snabb läkning som möjligt: Uttorkning. Tvätta med sprit så många gånger om dagen du kan. Se till att du inte får några bakterier på såret (inget smink, ingen mat, se till att du inte råkar slicka på det, rör ABSOLUT inte med fingrarna på det!) och undvik solen som göder bakterierna!
Gör du så här varje dag kommer munsåret i stort sett vara borta på söndag. En liten skorpa kommer eventuellt vara kvar, men den sminkar du lätt över.
Och just det, se till att få i dig mycket c-vitamin.
Och sista tipset: Sov på rygg! Om jag sover på mage med munsår, så rör det kudden under natten omedvetet, och när jag vaknar är det ännu värre... Så sov på rygg om du inte redan gör det!
Lycka till!
Mitt tips är att gå till doktorn och få tabletter. Jag fick Geavir och det funkar hur bra som helst. Det blir inga blåsor utan bara lite rött och ömt, försvinner efter 3 dar. Har det redan brutit ut är Jodopax(apoteket) bra, badda på, tvätta med vatten och servett och lägg sedan på ett tunt lager Anti(apoteket). Jättebra och bedövar skööönt!