• muminlina

    Mammaledig i Gbg?

    Hej!
    Jag är hemma med min 11månader gamla dotter. Jag och min m2b ska gifta oss 10'e september.
    Undrar nu om det finns någon annan i samma situation som vill träffas någon dag och prata bröllop? :)

  • Svar på tråden Mammaledig i Gbg?
  • grön brud

    Jag tycker du skall kolla in systersajten familjeliv.se. Där ordnas många träffar för mammalediga. Om det finns någon som skall gifta sig vet jag inte men kolla.

  • Lindha

    Jag finns! :)
    Har en dotter på 8 månader, ska gifta mig i april 2006.

  • muminlina

    Va trevligt! Hur långt har du kommit i planeringen?

  • Lindha

    Kyrka och festlokal är bokat. Häst och vagn är oxå bokat. Sen är det väl stopp... :)
    Har börjat titta på klänning men inte fastnat för nån så. Fina men ingen som känns WOW!
    Har idéer till inbjudningskorten, mm. Men väntar på att stämplarna ska komma.

    Hur går det för dig då? Det mesta är klart eller?

  • muminlina

    Du är ju på god väg! För oss är nog det mesta klart i planeringsväg iaf. Festprogram, vigselprogram, bordsplaseringskort och liknande är inte gjorda än. Men jag vet ju ungefär hur de ska vara :)
    Var ska ni vigas och ha festen? Vi vigs i St:a Birgittas kapell och festen hålls på Bryggan under bron.

  • Lindha

    Vi ska vigas i Västerlanda kyrka, ligger ca 4,5 mil norr om Göteborg, och festen ska vi ha i Västerlanda bygdegård.

  • muminlina

    nej, det är någon annan. Där heter jag
    LinaoMatilda. Brukar inte vara där så ofta, men det händer :) Vad har du för nick där?

  • muminlina

    Hur tycker du det fungerar att planera bröllop med en liten hemma? Jag får göra det mesta när Matilda lagt siig för natten.

  • Lindha

    Vi är ett litet gäng här från BT som har träffats några gånger. Och bland oss är väl jag den som kommit längst i planeringen. Men jag känner att eftersom jag har barn så kan jag inte ägna all ledig tid åt att planera bröllopet, därför måste jag vara ute i god tid. :)
    Än så länge så kan Ebba inte krypa så det går rätt bra att smita in lite på nätet på dagarna. Men jag kan tänka mig att ju rörligare hon blir desstu mindre tid kommer jag ha till att planera bröllop.

    Vart ligger St:a Birgittas kapell någonstans? Ska ni ha många gäster eller kommer det bara vara dom närmaste?

  • muminlina

    Vi kommer att ha ca 40 gäster. Vi har rätt så små släkter så det blir mest vänner. Känns rätt lagom stort för oss.
    St Birgittas kapell ligger vid Klippan. Precis vid vattnet alltså, vilket jag tycker är mysigt. Så blir det bra för vi ska åka båt till festlokalen :)

    Jo, passa på att planera medans hn inte kryper. Vi har inte en lugn stund hemma nu om inte Matilda sover. Hon far omkring som en virvelvind, vilket iofs är härligt också men inte bra i planeringssyfte :)

  • Lindha

    Ja det är INTE lätt det här med att planera med ett vilt litet troll :)

  • Lindha

    Nu är det kört!!! Ebba har börjat krypa! ;) Eller hon drar sig fram med hjälp av armbågarna rättare sagt. Hi hi!

    Hur långt innan började ni planera erat bröllop?

  • muminlina

    Grattis!! Va kul :) Nu dröjer det inte länge förrän det ända du gör om dagarna är springer efter henne... där är jag nu :)

    Vi började planera i januari. Känns som igår när han friade.. och nu är det bara 3 månader kvar!!! Hua.. jag som hade velat gå ner i vikt till bröllopet också.

Svar på tråden Mammaledig i Gbg?