Okej, var beredda för här kommer nog det märkligaste förslaget på länge...
Jag har blandhy och får finnar med jämna mellanrum. Ibland mer, ibland mindre. Den 25:e fick jag en hel del finnar (mens :S), och den 30:e hade de läkt någorlunda men de var fortfarande röda och lite inflammerade. Den 31:e hade jag en utekväll, drack en hel del (inte så jag blev stupfull men det blev många glas vin :) och dagen efter:
VIPS! Inga finnar, inga röda prickar!
Jag var bara lite torr (vilket jag inte brukar vara, blandhy som sagt) så jag smorde in mig med en fuktkräm. Och huden var finnfri och finfin!
Alkoholen torkade ut huden, vilket behövdes för min relativt feta hur, och därmed läkte finnarna helt.
Det låter konstigt, men för vissa speciella tillfällen så skulle jag, några dagar innan, verkligen rekommendera alkohol! Finnarna försvinner på ett nafs!
Men det som gör att de försvinner är för att huden torkas ut, så använd inte alkoholen som lösning så fort du får finnar (men det förstår du nog själv:).
Samma dag som du dricker alkoholen, så uteslut fett och snabba kolhydrater ur maten, och drick inte för mycket vätska - spara den till dagen efter alkoholen.
Detta låter helt galet, och jag låter som ett äkta internettroll men för din egen skull, lyd mitt råd för det funkar garanterat!
Lycka till på bröllopet :)