Byta p-piller
Har en liten fundering som jag hoppas få lite respons på.
Vad händer/kan hända i kroppen om man byter sort på p-piller) Eller byter till minipiller?
Dela gärna med er av era erfarenheter.
//Xena
Har en liten fundering som jag hoppas få lite respons på.
Vad händer/kan hända i kroppen om man byter sort på p-piller) Eller byter till minipiller?
Dela gärna med er av era erfarenheter.
//Xena
Ingen.....?
Det är ju inte farligt på nåt sätt att byta sort. Förhoppningsvis mår man bättre då man bestämt sig för att byta och att man slipper biverkningar som man tidigare har haft. Jag har själv bytt ett flertal gånger mellan olika p-piller och från vanliga p-piller till mini-piller. Kroppen har reagerat olika helt beroende på sort av piller. Vissa fick jag mer biverkningar av än andra.
Tack för ditt svar. Vill byta, men är lite orolig för mens och dyl. Funderar på att byta till minipiller. Har ganska mycket ytliga blodkärl på benen som jag tror kan bero på de p-piller jag äter nu. Kan dessa komma att minska om man byter, eller kommer de stanna kvar?
Fler erfarenheter?
äter mecilon nu. ett kombinerat p-piller. antagligen ska/måste jag byta till ett utan östrogen. har åderbråck o fick veta av min BM att östrogenet har en kärlsammandragande effekt. inta alls bra för mina ben....
Är dessutom oppererad för åderbråck. (är 23 år)
hade en kort period p-stav - implanon. men jag fick mycket acne i ansiktet av den så jag lät ta ut den efter ca 8 veckor.
så jag är inte så glad över att behöva byta till nåt annat än mercilon - vill absolut inte ha tillbaka acnen. räcker som det är i ansiktet redan..... en hel del ärr o finnar som kommer o går....
Nån som vet mer?????
Verkar tyvärr som man får välja det ena eller det andra. Jag kör med mini-piller nu och får problem med acne vissa månader mer än andra. Får ofta mycket acne precis innan mens.
texas:
suck, det vill ju inte jag ha.
är det nån som har spiral?
sätter dom bara in det på kvinnor som har fött barn....?
Junior
Sök på gamla inlägg här på BT. Finns mycket info om spiral. Man behöver inte ha fött barn för att kunna ha sprial.
Ska till bm i em. Funderar på att byta till minipiller. Har en längre tid känt mig allmänt nere och har dålig sexlust. Har även haft stora problem med svampinfektioner i underlivet och börjar få mycket ytliga blodkärl på benen.
Vad tycker ni?
Jag åt tidigare p-piller trionetta, men mådde inte bra på dem. Bestämde mig för att byta till minipiller och måste säga att jag aldrig ångrat det valet. Äter nu cerazette. Jag mår toppen på dem. Däremot så är det ju så med alla p-piller och minipiller att det är väldigt olika från person till person hur man reagerar på pillren. En del får ju tex väldigt frekventa blödningar av minipiller och det kan ju vara väldigt jobbigt.